Start > Körkortsforum > Kuggade idag, kan ni dela era …

Kuggade idag, kan ni dela era historier?

Gäst 2017-05-05 11:52 ! Citera #
Soffan 2017-05-05
Vart har ni kört upp någonstans?
Jag körde upp i Malmö
Gäst 2017-05-05 15:10 ! Citera #
Kuggis 2017-05-05
Kollade igenom mitt protokoll från provet igen och det är verkligen för mycket som är fel! Så har avbokat provet på måndag och ska byta körskola och se vad de har för anmärkningar! :)
Jag tycker du uppvisar ett väldigt moget beslutstänkande som går igenom ditt körprotokoll för att på det se att det var en del fel, och sedan avbokar du din andra uppkörning! För att efter det byta körskola och öva mer...Mycket bra gjort!!!!

Det gäller att man själv inser att man har brister i sin körning än att chansa och då slänga ut en massa pengar i onödan på en uppkörning som troligtvis ändå inte hade blivit godkänd!

Jag tycker du är ett gott föredöme för andra här på forumet!!
Gäst 2017-05-05 15:10 ! Citera #
Soffan 2017-05-05
Jag körde upp i Katrineholm
Maria 2017-05-05 15:11 ! Citera #
Soffan 2017-05-05
Jag körde upp i Örebro :)
Gäst 2017-05-06 11:49 ! Citera #
Gäst 2017-05-05
Jag tycker du uppvisar ett väldigt moget beslutstänkande som går igenom ditt körprotokoll för att på det se att det var en del fel, och sedan avbokar du din andra uppkörning! För att efter det byta körskola och öva mer...Mycket bra gjort!!!!

Det gäller att man själv inser att man har brister i sin körning än att chansa och då slänga ut en massa pengar i onödan på en uppkörning som troligtvis ändå inte hade blivit godkänd!

Jag tycker du är ett gott föredöme för andra här på forumet!!
Varför vill du byta körskola?
Gäst 2017-05-06 23:43 ! Citera #
Gäst 2017-05-06
Varför vill du byta körskola?
Det är inte jag som vill byta körskola, det är TS :)

Men jag tycker han/hon gör rätt eftersom den körskolan personen hade tyckte att deras körling var redo för uppkörning, vilket det visade på körprotokollet att personen inte då det fanns många brister i deras körning..

Så då kan man ju lika gärna byta körskola eftersom förtroendet för den körskolan man hade lär ju vara förbrukat.
Gäst 2017-05-07 01:07 ! Citera #
Gäst 2017-05-06
Det är inte jag som vill byta körskola, det är TS :)

Men jag tycker han/hon gör rätt eftersom den körskolan personen hade tyckte att deras körling var redo för uppkörning, vilket det visade på körprotokollet att personen inte då det fanns många brister i deras körning..

Så då kan man ju lika gärna byta körskola eftersom förtroendet för den körskolan man hade lär ju vara förbrukat.
Oj sorry ;)
gäst104 2017-05-07 10:00 ! Citera #
Det är viktig att man känner sig redo innan en uppkörning på börjas.
inspektören bedömmer ofta helheten, gör man fel engång så bruka man får chansen att göra andra gång dock inte de grövre misstaget så som för hög hastighet, kört mot röd, kört in mot olika förbudsskylt etc.
jag gjorde ett misstag när jag skulle till vänster ,jag trodde jag körde på en enkelriktad och placera mig längst på vänster sidan (det var ett vila området, och jag lade inte märke till när jag svängde in på gatan, när jag skulle till vänster så såg jag det rundaskylten på vänstersidan så jag trodde att det var en förbud att svänga in för motsata trafiken, därför ställde jag mig på vänster sidan, som jag gjorde :)). när jag kollade tillbaks så var det en parkeringförbudsskylt :)
inspektören sa bara glömt, släpp det där jag bedömmer helheten. vilket jag fick mitt A kort samma dag. det gjorde jag i örebro som en spontan uppkörning då jag bor inte i örebro.
B kort tog jag i katrineholm,
jag lyckades tog A och B kort på första uppkörningen.
det är bara att köra lugnt och prata lite med inspektören för att får bättre viba i skuffen

önskar dig lycka till vid nästa uppkörningen.
Kuggis (TS) 2017-05-07 17:25 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobsberg, järfälla.

Känns jätteskönt att höra folk kommentarer om att det var ett bra val att avboka och testa ny körskola. Ger mig hopp när jag får veta att jag gör något rätt iallafall! Hahaha :)

Tack till alla som svarat!
Starcat 2017-05-10 01:01 ! Citera #
Lycka till Kuggis!
Gjort precis som du. Var superstressad och trött vid första uppkörningen och körde osäkert, missade skyltar och allt kändes allmänt rörigt. Tog paus och bytte trafikskola - vilken skillnad! Pedagogisk och trygg lärare som inte stressade mig, som lugnt bara pejlar om vi är överens om det gått bra/dåligt i en övning och så bara konstaterar att då filar vi på det här lite mer, så det blir bra. Dessutom har de en utbildningskontroll innan man ska köra upp, där det är en annan lärare på skolan som håller i en testuppkörningsrunda. Det tror jag är bra grund för att sen klara uppkörningen.
Sen lärde jag mig på min kuggning att det allra viktigaste är att sova gott natten innan och köra lite avslappning innan körningen, så att man är lugn och kommer ihåg allt man faktiskt kan - då går det mycket bättre. Ska snart göra uppkörning nr 2 och känner mig mycket lugnare inför den än den förra, för nu känner jag mig säkrare som förare :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo