Start > Körkortsforum > Kuggade idag, kan ni dela era …

Kuggade idag, kan ni dela era historier?

Kuggis 2017-05-04 16:03 ! Citera #
Idag kuggade jag rätt så direkt på min uppkörning då jag skulle till vänster i en rondell och höll på att köra ut från den när det var rött ljus som jag inte såg. Jag kände mig inte nervös, men jag var väldigt hetsig och ville ”ta för mig” som min lärare sagt, så jag körde lite för snabbt i en korsning och över en heldragen linje när jag hade ett eget körfält ca 10-20 meter till. Sedan fick jag motorstopp när jag skulle in i en cirkulationsplats osv. Jag var även väldigt förvirrad när jag läste skyltarna (Trots att jag skulle köra hem till mitt eget hus och har gjort det massa gånger!), tror det va stressen som tog över. Vi hann dock aldrig komma till backa runt hörn eller parkering.

Jag förstår att till på måndag ska jag ta det lugnare och inte racea iväg, men har någon tips på vad man bör tänka på när man parkerar? Alla tre sorterna gärna!

Uppskattar även om ni delar hur det gick för er när ni blev underkända (om ni blev det), särskilt om det har med parkering att göra då jag inte blivit bedömd på det och har en tendens att stå snett när jag backar in, och köra på kanten när jag fickparkerar.
Tips 2017-05-04 19:12 ! Citera #
Du kan justera speglarna nedåt när du parkerar så du lättare kan se markeringar på vägen. Utöver det så utnyttja speglarna i allmänhet och ta det lugnt.
gäst 2017-05-04 19:28 ! Citera #
Tränar och tränar!
Kuggis 2017-05-04 20:49 ! Citera #
Övningskörde samma runda igen 2 gånger med pappa på kvällen sen, men gick lika dåligt! Har aldrig haft såhär mycket problem tidigare?? Känns hopplöst att köra upp på måndag igen. Känns förjävligt att läraren sa att jag var redo när jag helt klart inte är det.
Gäst 2017-05-04 22:31 ! Citera #
Kuggis 2017-05-04
Övningskörde samma runda igen 2 gånger med pappa på kvällen sen, men gick lika dåligt! Har aldrig haft såhär mycket problem tidigare?? Känns hopplöst att köra upp på måndag igen. Känns förjävligt att läraren sa att jag var redo när jag helt klart inte är det.
Om du själv känner att du inte är redo, varför bokar du isof en andra uppkörning så tätt inpå??
Kuggis 2017-05-04 23:25 ! Citera #
Asså, jag kände mig redo men tänkte att jag bara stressade idag och att jag måste försöka hålla lugnet tills på måndag. Samt att jag knappt är hemma i sommar eller efter sommaren, och de enda tider som finns förutom måndag är i mitten av juni då jag är ledig ca 4 dagar. Klarar jag det inte nu kan jag göra det igen då, men klarar jag det inte då har jag ingen chans innan jag flyttar till Spanien.
Kuggis 2017-05-05 00:02 ! Citera #
Kollade igenom mitt protokoll från provet igen och det är verkligen för mycket som är fel! Så har avbokat provet på måndag och ska byta körskola och se vad de har för anmärkningar! :)
Gäst 2017-05-05 00:35 ! Citera #
Lycka till! Nästa gång fixar du det
Gäst 2017-05-05 01:02 ! Citera #
Kuggis 2017-05-05
Kollade igenom mitt protokoll från provet igen och det är verkligen för mycket som är fel! Så har avbokat provet på måndag och ska byta körskola och se vad de har för anmärkningar! :)
Bra beslut, känner man sig inte redo så är det bättre att vänta, att nervositeten kan ställa till det ibland händer många. Min första uppkörning var en katastrof, jag körde också fel i en rondell, skulle vänster i rondellen höll höger filen, snacka om hjärnsläpp, eller när jag skulle ta avfarten från motorväg, då sänker jag hastigheten innan jag kommer till avfarten, vilket jag aldrig har gjort någonsin när jag övningskörde. Körde 50 på 30 väg, då var det godnatt. Andra uppkörningen var 100 % felfri, det fanns inget att anmärka. Jag har haft körkort i 2 år nu
Soffan 2017-05-05 11:00 ! Citera #
Vart har ni kört upp någonstans?

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo