Start > Körkortsforum > Instruktörens humör och person…

Instruktörens humör och personlighet spelar en stor roll

Gäster med gester 2017-05-06 11:59 ! Citera #
hehe xD 2017-05-03
Ok hejsan svejsan!

Denna tråd är inte en gnälltråd lul. Postar denna för att berätta om att instruktören man får spelar visst en stor roll på hur ni kommer prestera under uppkörningen!

Säger inte heller att inspektörer aldrig gör fel, de är också människor! En inspektör tycker kanske att ha trean i en rondell är farligt, men den andra kanske inte bryr sig så mycket (om man inte kör för fort då).

till min korta badass story då...

Har kört upp två gånger. kuggat båda pga egna fel.
På den första chansade jag helt enkelt, och bokade för tidigt. Men kunde fortfarande köra helt ok. Fick en grumpy Yolo dam som gav ett elakt första intryck. Höjde rösten så fort vi satte oss i bilen och jag började känna hur nervositeten bara steg. skulle bokstavligen skita på mig i rädsla om att göra fel. och Denna tanke ledde till att jag faktiskt körde sämre och sämre. Hon litade inte på min körning överhuvudtaget och ingrep med bromsen så fort jag försökte göra något. Till exempel brukar jag närma mig en cirkulationsplats och sakta ner samt krypköra långsamt för att vara beredd på att köra när jag hittar en lucka. Ena gången stannade jag på en brant infart till cp:n och va tvungen att stanna. Försökte hitta dragläget samtidigt som jag kollade på bilarna (är skicklig när det kommer till denna del, att använda kopplingen utan att tänka för mig). Så fort jag hittade dragläget och bilen började rulla väldigt sakta fram skrek hon STOPP och tryckte ner bromsen så jag fick motorstopp. Jag började tänka daheck? och hon skrek om att det finns bilar som kommer (no sh*t sherlock) och att jag inte ska köra ut mm... Orkade inte argumentera och fortsatte köra.
Väl framme vid trafikverket bemöttes jag av ”du vet ju att jag inte kan godkänna dig” bla bla... och fine. tycker det hon kuggade mig på va fel men jag tycker beslutet va rätt. Behövde bli lite mer säker på att hantera bilen.
Kan även nämna att jag gillar o känna igen bilen innan jag börjar köra den. Frågade damen om knapparna på panelen och svaret jag fick: ”Varför frågar du det? Det här är inte så viktigt och du behöver inte veta det”. Efter detta va uppkörningen en mardröm.

andra gången fick jag en väldigt trevlig kvinna som jag tyckte va snäll från början. hon förklarade allt och att ingen kör perfekt, inte ens hon. Hon såg på mig att jag va lite nervös så hon bad mig att andas ut och att bara ta det lugnt. Kändes mycket bättre och min körning va 110% bättre än förra. Det beror helt enkelt på att jag kört mer innan bokning men mina nerver va inte lika knäppa. Dock tyckte hon jag körde lite för försiktigt. Visst, det gjorde jag men hon va för avslappnad när jag körde så jag kände mig väldigt trygg med henne. Tackade henne hejdå innan jag gick och blev faktiskt glad att jag hittat en snäll inspektör. Trodde (Av alla historier jag läst här) att bara kugg-anna och sur-pelle existerar. Blev inte så förkrossad över att jag kuggade, insåg istället mina brister och jag är nu villig att prestera ännu mer för att få den förbannade rosa kortet med min fula bild på 8-)

Nu kanske jag får samma kvinna som första hehe. Kommer först tänka ”why u do dis to me ” men kan inte göra så mycket åt saken. Vinna eller försvinna, så e det. Men vill bara poängtera att inspektörens humör och personlighet kommer spela en stor roll. Spelar ingen roll före eller efter körkort, har jag en besserwisser som passagerare senare i livet kommer jag be denne att kliva av mitt i öresundsbron. Hos mig sitter bara snälla passagerare haha.

Uppdaterar någon gång så håll er här era kugg-puppor! ;)
Varför just öresundsbron? Släng av dom på motorvägen haha nej skämt och sido, lycka till med nästa uppkörning, är du missnöjd med din körskola eller din handläggare?
hehe xD 2017-05-09 09:54 ! Citera #
Gäster med gester 2017-05-06
Varför just öresundsbron? Släng av dom på motorvägen haha nej skämt och sido, lycka till med nästa uppkörning, är du missnöjd med din körskola eller din handläggare?
Har bara kört privat och är inte missnöjd med handledaren.
Är dock en person som gärna lär sig saker själv, då kan jag fatta egna beslut. När någon annan sitter bredvid som måste hålla koll på vad jag gör är det alltid de som har sista ordet och jag kan aldrig få möjligheten att tänka själv. Därför lär jag mig så trögt då jag aldrig litar på mina egna körkunskaper.

men när jag kör själv, haha ja då kör jag proffsigt ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest