Start > Körkortsforum > Kuggar alla på uppkörning

Kuggar alla på uppkörning

Evelinahansson 2009-12-17 00:46 ! Citera #
Jag bor i kiruna och det finns en speciell person man inte ska köra upp med, hon kuggar alla oavsett hur bra du kört.
Är det egentligen rätt av henne?
Min kompis blev kuggad, åkte dagen efter till en annan stad och fick DIREKT körkort.
Man blir som fundersam och lite rädd att man ska få henne på uppkörningen.
Gäst 2009-12-21 19:10 ! Citera #
Hej Evelina!

För dom flesta yrken som handlar om att göra individuella bedömningar så förs statistik på dessa.

Då min pappa jobbade på bilprovning t.ex., så brukade dom regelbundet kolla upp varje individs beslut, och jämföra dom med en ”sannolikhetsmodell”. Det innebär att ifall någon under längre tid avviker från denna statistik, så beror det antagligen på en avvikelse i personens målsättning och bedömningsförmåga.

Jag skulle bli väldigt förvånad om dom inte gör detta även på uppkörningen, då bedömningen i just uppkörningen är ännu mer abstrakt än bilprovningen, som trots alls grundar sig mycket på konkreta värden och utslag av test.
Ifall den här examinatorn har jobbat sålänge på vägverket att hon har gjort sig själv känd ( :P ) så kan du nog vila lugnt i vetskapen om att hon inte kan kugga en onormalt stor mängd elever.

Däremot kan olika individer ha marginellt olika värderingar, det kommer man nog aldrig komma ifrån.
En miss att blinka när man svänger ut från rondellen kanske leder till underkänning hos en handledare, medans en annan inte ser lika hårt på det ifall du sköter dig i övrigt felfritt.

Så bli inte avskräckt ifall du får henne! Du kanske är just hennes ”typ” :D
A 2009-12-31 02:53 ! Citera #
Känner igen det där, jag bor också i Kiruna och gjorde uppkörnigen för ca 1 år sedan. Jag fick då denna personen som uppkörare (”kugglena” antar att det var henne du tänker på), jag klarade inte uppkörningen. Jag gick hem o bokade en ny uppkörning och fick tid dagen efter, den här gången med en manlig uppkörare och jag klarade uppkörningen utan problem.
Anna256 2010-01-20 15:59 ! Citera #
A
Känner igen det där, jag bor också i Kiruna och gjorde uppkörnigen för ca 1 år sedan. Jag fick då denna personen som uppkörare (”kugglena” antar att det var henne du tänker på), jag klarade inte uppkörningen. Jag gick hem o bokade en ny uppkörning och fick tid dagen efter, den här gången med en manlig uppkörare och jag klarade uppkörningen utan problem.


Vi har samma tant här i Gällivare. Kompisen kuggade 3 gånger med henne. Sen körde hon med en annan tjej och med godkänd direkt!
745 2010-01-21 12:24 ! Citera #
Finns en ”kuggar-conny” där jag bor :o Men det SpeedyGonzales säger låter rimligt, så ska nog inte ta ryktet på för stort allvar..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest