Start > Körkortsforum > Köra upp i Alingsås

Köra upp i Alingsås

Sandra 2017-05-02 13:01 ! Citera #
Hej alla!

Jag bor egentligen i Göteborg, men kuggade dessvärre min första uppkörning pga alldeles för mycket nervositet =/
Så det var bara att boka ny tid! Men, det var över 1 månad väntetid till nytt uppkörningstillfälle i Göteborg. Och då man inte önskar att teorin går ut så bestämde jag mig för att boka som privatist i Alingsås där jag fick tid redan nästa vecka!

Men till saken, har aldrig kört i Alingsås, någonsin (men kommer såklart göra det denna vecka nu när jag bokat tiden där).
Är det någon här som kört upp i Alingsås, eller som är från Alingsås som har något tips gällande trafiken?
Det är ju lite nervöst när det är en stad man aldrig kört i.

Vore supertacksam för all hjälp!
Gäst 2017-05-02 23:32 ! Citera #
Förstår hur du tänker när du inte orkar/kan vänta så pass länge på att få köra upp i din egna stad.
Men oavsett det så ska du klara av att köra i alla städer i hela Sverige om du är redo för körkort.

Så du kan bo och köra i Luleå men ska ändå klara av att ha uppkörning i Stockholm/Göteborg eller Malmö.
När du känner och litar på dig själv att du skulle klara det, ja då är du redo för körkort..
Sandra 2017-05-03 10:15 ! Citera #
Tack för svar. Givetvis är det så, och jag känner mig trygg i bilen.

Dock så vore jag ändå tacksam över om det är något speciellt man bör tänka på kring körning i Alingsås eller områden som är bra att övningsköra i före uppkörningen då jag inte anser att det är fel att bekanta sig med området man kör upp i.
Gäst 2017-05-03 13:26 ! Citera #
Sandra 2017-05-03
Tack för svar. Givetvis är det så, och jag känner mig trygg i bilen.

Dock så vore jag ändå tacksam över om det är något speciellt man bör tänka på kring körning i Alingsås eller områden som är bra att övningsköra i före uppkörningen då jag inte anser att det är fel att bekanta sig med området man kör upp i.
Det finns absolut inget speciellt som du behöver tänka på när du ska köra i Alingsås.
Kan du bara skyltar och regler så kommer det gå kanonbra! :)

Lycka till!
Gäst 2017-05-03 17:51 ! Citera #
Sandra 2017-05-02
Hej alla!

Jag bor egentligen i Göteborg, men kuggade dessvärre min första uppkörning pga alldeles för mycket nervositet =/
Så det var bara att boka ny tid! Men, det var över 1 månad väntetid till nytt uppkörningstillfälle i Göteborg. Och då man inte önskar att teorin går ut så bestämde jag mig för att boka som privatist i Alingsås där jag fick tid redan nästa vecka!

Men till saken, har aldrig kört i Alingsås, någonsin (men kommer såklart göra det denna vecka nu när jag bokat tiden där).
Är det någon här som kört upp i Alingsås, eller som är från Alingsås som har något tips gällande trafiken?

Kolla tider till uppkörning direkt på morgonen eller mitt på dagen mellan 11-14. många brukar avboka och du hittar tider till typ dagen efter eller nästa vecka. så är det i sollentuna i alla fall.
Gäst 2017-05-06 22:51 ! Citera #
Sandra 2017-05-02
Hej alla!

Fråga pippi! Hon tog väll sin luftballong till Alingsås haha. Förlåt var bara tvungen ;)
Lasse 2018-09-28 13:29 ! Citera #
Sent svar. Men klarar du att köra upp i Göteborg då kan du köra i vilken stad som helst i världen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov