Hej!
Har teoriprov imorgon klockan 15:15. De tidigare proven har varit runt 8-9 tiden på morgonen vilket var skit dåliga tider för mig egentligen. Nu är det så att det här är min 3:de uppskrivning, den första plugga jag knappt på, (har koncentrationsproblem) trodde det skulle vara enkelt, den andra uppskrivningen glömde jag helt och hållet bort så pluggade i cirka 5 dagar och fick 46/65, har nu pluggat i 1 en hel månad (har ju även mycket från innan så allt har inte varit nytt)
Har bland annat gjort
Elevcentralen alla faser och repetitionstest (Fick inga mera tester, fick bara 10st av körskolan)
Läst ut boken 2 gånger,
Gjort olika tester på olika hemsidor.
Statistik
85% på elevcentralen
på de andra hemsidorna har jag också mellan 85-90%
Har känslan av att jag kommer klara det men ändå inte, svårt att veta vad som är tillräckligt egentligen, men vad tycker ni?
Pratar även med vänner som har körkort och då stöttar vi på situationer som de brukar svara fel på och svarar rätt. (kanske inte nödvändigt att skriva med det men känns ändå skönt att man kan mer än de)
Med tanke på teorin, måste man egentligen kunna allt utantill? måste man kunna hela körkortsboken helt?
Några frågor som ni fick på teoriprov som var annorlunda svåra?
Alla svar och tips skulle uppskattas!
Du klarar det! Bra jobbat.
YES jag klara det! vilken jävla lättnad
Några speciellt svåra frågor?
Det finns absolut inga
svåra frågor om man har pluggat ordentligt...
Som ovan svarade, Allt hänger ihop. Pluggar du tillräckligt mycket så klarar du det garanterat! memorera inte svaren! försök förstå och lära dig varför just det är så alltså svaret. Mycket av de frågor jag fick kan man inte ens plugga till utan man ska tänka sig in i situation och där får du fram svaret. Fick en fråga ’’Du svänger till höger i korsningen och där finns ett övergångställe vad bör du vara uppmärksam på’’ svaren var blandat annat fordon från 1, fordon från vänster. 2, fordon från höger. 3, människor som korsar vägen, så svaret är såklart människor som korsar vägen.
Vill man klara kunskapsprovet så läser man boken, där sitter skillnaden på godkänt eller inte godkänt
Vill man klara kunskapsprovet så läser man boken, där sitter skillnaden på godkänt eller inte godkänt
Själv tyckte jag det var hur jobbigt som helst att läsa böcker spelar ingen roll vad för bok. men att läsa igenom boken 3 ggr hjälper hur mycket som helst! körde ena dagen test på elevcentralen och andra dagen boken i 30 dagar! dock endast 2h plugg om dagen.
Själv tyckte jag det var hur jobbigt som helst att läsa böcker spelar ingen roll vad för bok. men att läsa igenom boken 3 ggr hjälper hur mycket som helst! körde ena dagen test på elevcentralen och andra dagen boken i 30 dagar! dock endast 2h plugg om dagen.
Bra jobbat!