Start > Körkortsforum > Hjälp mig *automat körkort* *s…

Hjälp mig *automat körkort* *svara endast om du har automat*

Crash Bandicoot 2017-04-27 12:17 ! Citera #
Tja! 8-)

har kört nu ca halv år... och innan lite oxå då och då så kanske samanlagt 1 år o lite mer i mitt liv men senaste 6 månaderna typ 1-2 gånger om veckan typ (privat) har tagit 1 an och 2 an risk redan Så min fråga är hur mkt lektioner typ behövs de? vill vekrligen ta den så fort som möjligt och har väldigt dålig ekonomi.... hittat ett ställe exempel 5 lektioner för 2000 40 min

men vill typ gå mindre än 5 och sen ta upkörningen o.s.v

såhära tänker jag men får ni väl hjälpa och förklara gärna man bokar 1 lektion och förklarar att man vill lära sig hur man kollar up bilen innte och ute och i motoruven *som upkörningen gör* sen kanske kolla va dom tycker om min Döda vinkel sätt,

Men sen tänker jag kan man inte bara hitta videosar på allt Detaljerat typ hur dom gör kontrollen och hur exakt dom gör döda vinkeln när dom ska köra in på en ny väg? eller kör om o.s.v för hittat bara utanförbilen när dom visar vill ju gärna se video hur perosnen gör i bilen allt exakt

så kanske man slipper göra nåra lektioner och bara tar upkörningen? asså jag vet inte nån får gärna ta sin tid och skriva o förklara... hur vad o.s.v tack för alla Grymma svar Hoppas ni kan hjälpa på nåt sätt och så

mvh ;) 8-) 8-) ;) ;) ;) PS NEJ OCH NEJ tänker inte ta manuel punkt slut ta inte ens up att automat är skit o.s.v vill bara veta om detta inget me manuel o göra tack!
HamaBlue 2017-04-27 14:25 ! Citera #
Kör privat tills du kan köra flytande i 30 minuter utan pappa/mamma lägger sig i, sen tar du 1-2 testlektioner hos nån trafikskola och så får den döma dig om du är redo eller inte.

PS: automat är för losers :D :D :D :D
John 2017-05-26 08:18 ! Citera #
HamaBlue 2017-04-27
Kör privat tills du kan köra flytande i 30 minuter utan pappa/mamma lägger sig i, sen tar du 1-2 testlektioner hos nån trafikskola och så får den döma dig om du är redo eller inte.

PS: automat är för losers :D :D :D :D
Instämmer. Dock, ”automat är för losers” jag fattar att det är ett skämt och borde därför bara bort se ifrån det men jag tycker att debatten manuell vs automat är ganska fånig.

I vissa fall behöver man kunna hantera en växellåda och då får man se till och komplettera med de färdigheter när behovet uppstår.

I övriga situationer så ger en automat växlad personbil en bekvämare körning. Mindre att tänka och mindre att lära sig i början. Spelar stor roll för hur lång tid det kommer ta för dig att få ditt körkort.
Nick 2017-05-26 10:22 ! Citera #
John 2017-05-26
Instämmer. Dock, ”automat är för losers” jag fattar att det är ett skämt och borde därför bara bort se ifrån det men jag tycker att debatten manuell vs automat är ganska fånig.

I vissa fall behöver man kunna hantera en växellåda och då får man se till och komplettera med de färdigheter när behovet uppstår.

I övriga situationer så ger en automat växlad personbil en bekvämare körning. Mindre att tänka och mindre att lära sig i början. Spelar stor roll för hur lång tid det kommer ta för dig att få ditt körkort.
”När behovet uppstår”. Behovet finns här och nu.

I sista stycket är det svårt att veta om du pratar generellt eller bekvämare körning för en som lär sig. I det senare har du rätt.
Niklas 2017-05-26 14:55 ! Citera #
Håll er till det som är relevant.

Du bör redan ha en bra grund, men en körskolelärare kan oftast mycket mer än dina föräldrar. :)
Jag tycker du tar dessa 5 lektioner och frågar om allt du känner dig osäker på, plugga under tiden, och ta sedan provet.
Rebecka86 2017-07-10 19:09 ! Citera #
Automat är döö lätt att ta. Köpte 15 lektioner och hade kortet på 2 månader. Har köpt en så fin Volvo v90 (automat) som jag brummar omkring i .

Vill man köpa en begagnad bil finns det dock betydligt fler manuella att välja på och de kostar inte lika mycket.
Gäst 2017-07-15 23:24 ! Citera #
Varför pratar ni om automat vs manuell när killen specifikt bad er att inte göra det? Fan alltså... Helt respektlöst.

En körskola kan lära dig alla korrekta rutiner på 1 lektion, sen mängtränar du det hemma.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest