Start > Körkortsforum > YAYYY!!

YAYYY!!

p 2017-04-23 14:09 ! Citera #
Hell yeah!! Fixade uppkörningen på 2 försöket i förrgår (Stockholm).

Ni som oroar er gör det i onödan. Var er själva, kör hårt.
Obs hade ej övningskört på ca 1 mån innan uppkörningen, gick galant ändå.

Ett tips är att gå in på youtube och titta på övningskörningsvideos.
Oroliga tjej 2017-04-23 14:21 ! Citera #
Var körde du upp?
P 2017-04-23 16:45 ! Citera #
Handlar ej om stället man kör upp på. Folk som säger att det är lättare i blabla och svårare i blabla är efterblivna. Det kan självfallet vara skillnad på vägar och rondeller men annars är det ingen skillnad. Du får fortfarande göra en säkerhetskontroll, backa runt hörn, parkera, motorväg, cirkulation.

Tiden gör inte heller någon skillnad. Körde upp kl 08.00 en lördag, det var helt tomt ute, blev ändå kuggad pga ett litet misstag. Denna gång körde jag i rusningstrafik fredag blev godkänd.
P 2017-04-23 16:46 ! Citera #
Körde upp i Sollentuna
Micke 2017-04-23 22:50 ! Citera #
Alla som har uppkörning får inte köra motorväg...
Jag hade bara en vanlig körlektion med körläraren när det kom till motorvägskörning.
Men det beror mest på att där jag bor så finns det ingen motorväg eller motortrafikled i närheten.
Så inspektören frågade bara min körlärare om jag hade haft den lektionen :)
Gäst 2017-04-24 09:04 ! Citera #
Det är klart att det kan vara lättare/svårare beroende på plats? I stockholm där jag tog mitt körkort (på första försöket) så är det mer trafik, mer motorvägar etc. alltså högre trafikintensitet än vad det är i t.ex. boden. Därav att det kan vara lättare att köra upp på ett lugnare ställe där det inte är lika mycket trafik, motorvägar, trafikljus, gående, cyklister. Det säger väl sig självt?
Sedan tycker jag att man om man har möjlighet alltid ska köra upp där man bor/kommer att köra.
Taxiförare 2017-04-24 12:49 ! Citera #
Gäst 2017-04-24
Det är klart att det kan vara lättare/svårare beroende på plats? I stockholm där jag tog mitt körkort (på första försöket) så är det mer trafik, mer motorvägar etc. alltså högre trafikintensitet än vad det är i t.ex. boden. Därav att det kan vara lättare att köra upp på ett lugnare ställe där det inte är lika mycket trafik, motorvägar, trafikljus, gående, cyklister. Det säger väl sig självt?
Sedan tycker jag att man om man har möjlighet alltid ska köra upp där man bor/kommer att köra.
Jag håller helt med om att man ska helst köra upp där man bor/kommer köra mest...
För om man tycker att det jobbigt/stressigt att köra upp där man bor, och då väljer att ha sin uppkörning på en mindre ort, så kommer man vara rena rama trafikfaran när man kommer tillbaka. För då är man helt själv i bilen, bättre då att ta hjälp av en körskola eller ha en bra handledare med sig när man är ute och kör så man får in rutinerna samt blir av med att ha en känsla av stress och tycka att det är jobbigt...

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo