Start > Körkortsforum > Klarat teoriprov 63/65

Klarat teoriprov 63/65

Shady 2017-04-21 23:21 ! Citera #
Hej!

Klarade mitt teoriprov idag med god marginal, 63/65, och ville bara dela med mig om hur jag pluggade inför det.

Jag använde mig främst av testerna på Elevcentralen. Dessa gjorde jag tills att jag nästa kunde svara på frågorna utan att ens behöva läsa mer än det första alternativet jag såg. Tränade speciellt på Repetion 1, Svåraste Frågorna och Sluttest. Ha som rutin att göra kanske ett test om dagen och sedan dagarna före uppkörning, flera.

Dessutom använde jag mig av Körkortsboken. Denna läste jag igenom totalt 3 gånger under veckan före provet, samt markerade allt jag tyckte var svårt och skrev upp i ett dokument. I detta dokumentet samlade jag alla formler, statistik och saker som var mer komplicerat helt enkelt.

Slutligen, gjorde jag några special prov på min egen körskola.

TLDR; Lägg ner tid på provet och verkligen prioritera det framför allt annat. Då kommer ingenting att stoppa dig.
Gäst 2017-04-30 13:20 ! Citera #
Hur många svar måsta man svåra rätt på får att ha godkänd av dom 65 ?
Gäst 2017-04-30 13:46 ! Citera #
Gäst 2017-04-30
Hur många svar måsta man svåra rätt på får att ha godkänd av dom 65 ?
För att bli godkänd så måste man minst ha 52 rätt, så du får alltså ha högst 13 fel...
Gäst 2017-05-03 00:24 ! Citera #
Grattis! Jag tyckte teorin var jätte enkelt, jag fick 59, jag läste enbart boken, där hade jag allt jag behövde.
Gäst 1 2017-05-03 13:18 ! Citera #
Gäst 2017-05-03
Grattis! Jag tyckte teorin var jätte enkelt, jag fick 59, jag läste enbart boken, där hade jag allt jag behövde.
Jag tycker också teorin var enkel, och det är bra att du skriver att du läste boken.
Det verkar som om många härinne underskattar körkortsboken, vilket man inte ska göra!!
Gäst 2017-05-03 14:47 ! Citera #
Gäst 1 2017-05-03
Jag tycker också teorin var enkel, och det är bra att du skriver att du läste boken.
Det verkar som om många härinne underskattar körkortsboken, vilket man inte ska göra!!
Absolut, det är synd att många inte läser boken, man lär sig allt genom den,man får ett annat djup i kunskapen som sitter i längre. Jag rekommenderar alla att läsa boken
Kumud 2017-05-07 20:53 ! Citera #
Shady 2017-04-21
Hej!

Klarade mitt teoriprov idag med god marginal, 63/65, och ville bara dela med mig om hur jag pluggade inför det.

Jag använde mig främst av testerna på Elevcentralen. Dessa gjorde jag tills att jag nästa kunde svara på frågorna utan att ens behöva läsa mer än det första alternativet jag såg. Tränade speciellt på Repetion 1, Svåraste Frågorna och Sluttest. Ha som rutin att göra kanske ett test om dagen och sedan dagarna före uppkörning, flera.

Dessutom använde jag mig av Körkortsboken. Denna läste jag igenom totalt 3 gånger under veckan före provet, samt markerade allt jag tyckte var svårt och skrev upp i ett dokument. I detta dokumentet samlade jag alla formler, statistik och saker som var mer komplicerat helt enkelt.

Slutligen, gjorde jag några special prov på min egen körskola.

TLDR; Lägg ner tid på provet och verkligen prioritera det framför allt annat. Då kommer ingenting att stoppa dig.
Hur många har du gjorde repetion 1 , svåraste frågorna och sluttest ? hur länge tid tog det för dig ?
Farhad 2017-05-08 22:51 ! Citera #
Hej!
Jag vill veta hur ska man fixa elevcentralen ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo