Start > Körkortsforum > Äntligen har jag körkort!

Äntligen har jag körkort!

Kaka 2017-04-18 22:45 ! Citera #
Hejsan, tänkte ge lite små tips för er som ska ta körkort klarde det på andra försöket både skrivning och uppkörning. Först och främst skrivning, använd denna sida eller någon likande köp prov, kan du fixa gratis är det också bra i guess. Kör 65 frågor på 50 min, och kör på till du får 60+ rätt konstant. När de kommer till provet gå upp i tid ät något bra så du är vaken och alert kom ihåg också att väldigt stor del av provet handlar om trafikregler, tänk också på ord som, bör,rekommerderar, dvs de är ingen regel/lag. Uppkörnigen: Samma här sov så bra du kan ät och gå upp i tid, när jag faila första gången så fokusera jag för mycket på att körningen skulle kännas smooth att körläraren skulle få uppfattningen att jag är en van körare, mitt fokus på trafikregler försvann då och jag missa en 30 skylt, och då börja jag tänka på de och jag fastnade i mina egna tankar och de gick åt helevete, så andra uppkörningen så kollade jag så lågt fram jag kunde planerade körningen, kollade konstant efter skyltar lämnade företräde överdrivet vid högerregel korsningar visade att jag förstog reglerna, sjävla körningen blev inte smooth växla fel, för hög växel på låg hastighet, så bilen vibba lite osv men jag klarde det, blev faktiskt förvånad :) så fokusera på att visa att du kan regler kör def och de viktigaste är att visa att du kan köra säkert i 30 minuter! Hoppas jag kan hjälpa någon. Kom ihåg allt är värt det i slutet ge ej upp!
Kaka 2017-04-18 22:47 ! Citera #
Och också tack till alla som är aktiva på forumet som har körkort men väljer ändå att hjälpa andra! Och sen kom jag på en annan sak rekommenderar inte att sitta och nojja för mycket sitt inte och läs om folk som har failat 5 gånger dagen innan du ska skriva/ skriva upp.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor