Start > Körkortsforum > Hur dyrt ska man handla??

Hur dyrt ska man handla??

Gäst 2009-12-14 23:37 ! Citera #
Hej!

Har tänkt mig att köpa en bil när jag fått mitt körkort. Att man kan hitta perfekta bilar om man betalar dyrt är självklart. Men hur mycket behöver man lägga ner för en okej, skaplig bil? Den behöver inte vara snoffsig och super perfekt men den ska ta mig dit jag vill och tillbaka igen utan problem. Har tänkt mig en mellanstor bil men med 4 dörrar. Vad ska man behöva ge för en sådan?

Kan jag hitta mig en bra 1:a bil för 30 000 kr eller lönar det sig att lägga till lite mer pengar??!

MVH R-M
Gäst 2010-01-16 18:30 ! Citera #
Har varit och kollat lite hos några säljare. Det är helt klart dyrt! Större firmor har mycket få bilar under 30 000 i alla fall där jag bor. Mindre firmor verkar billigare. Sen fick jag ett förslag att prenumerera på en bil, tyvärr lite dyrt. Allt utom bensin ingick och man prenumererar på en helt nu bil. På toyota låg priseran på 2000 kr per mån och uppåt. Synd att man inte är lite rikare :lol:

MVH R-M
Gäst 2010-02-04 18:27 ! Citera #
För 30 000 kan du hitta en riktigt fin första bil. Den första bilen jag hade under övningskörs åren gick på 6000k.
Den hade:
AC
Power Steering (Servostyrning)
Både vob på fälg.
El-hissar
Taklucka
Drag
mok
Nästan allt förutom
ABS, Antispin, Airbag

Gör så här köp först en relativt billig bil, pröva dig fram.
Desto mindre du lägger ut desto mer får du behålla sedan när du säljer den.
Av den anledningen att de billigaste sjunker inte särskilt mycket i pris.
Gäst 2010-02-24 18:56 ! Citera #
En första bil behöver inte alls vara dyr, så länge den är någorlunda snygg och går igenom besiktningen så ;) Nuförtiden byter folk även bil oftare än förr, så det kommer förmodligen gälla även dig. Köp bil efter behoven just nu, de kommer säkert inte vara desamma om 4-5 år, så då kan du lägga ut mer pengar då istället.

Jag fick en bil i kombinerad julklapp/artonårspresent. Har inte köpt den en, fick bara en julgranskula formad som en bil för att representera den senare gåvan :D . I alla fall så är det tänkt att den inte ska kosta mer än 10 000, vad tror ni om chanserna att få en klok bil för de pengarna?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo