Start > Körkortsforum > Hej bevis på körkort?

Hej bevis på körkort?

Kaka 2017-04-13 20:43 ! Citera #
Hej klara precis körkortet, frågade tjejen jag körde upp med på trafikverket får jag nåt papper som bevis att jag klarat det, tills körkorket kommer hon sa nej leg räcker. Men googlar jag så kommer de upp att man ska ha bevis, dock så får jag upp forums trådar från 2012-13. Så kan nån hjälpa mig? Nån som har koll?har de nyligen ändrats?
Gäst 2017-04-13 20:56 ! Citera #
Du ska ha pass/ id kort eller annan giltig svensk legitimation om du blir stoppad av polisen. Så kan han se i ett register att du har körkort. Dock är det väldigt ovanligt att man ens blir stoppad. Men utifall att måste du ha Leg och ENDAST leg första veckan. :)
Niklas 2017-04-18 09:11 ! Citera #
Förut gällde papper, men nu för tiden är det ID som gäller.
Gäst 2017-05-21 16:02 ! Citera #
Min uppkörningsledare sa att det bara var det leg som jag visade upp på uppkörningen som gällde, altså inte vilket leg som helst. Hon noterade leg-numret innan vi åkte iväg.
Gäst 2017-05-21 16:37 ! Citera #
Gäst 2017-05-21
Min uppkörningsledare sa att det bara var det leg som jag visade upp på uppkörningen som gällde, altså inte vilket leg som helst. Hon noterade leg-numret innan vi åkte iväg.
All giltig legitimation gäller, vare sig det är vanligt ID-kort eller svenskt pass...
Huvudsaken är att det finns en bild och ett giltigt datum så är det bara att köra på..
Nick 2017-05-22 15:28 ! Citera #
Precis som ovan sa, polisen behöver kunna identifiera dig. Trafikverket upprätthåller inget särskilt register för folk som inväntar körkort baserat på den legitimation som uppvisats på uppkörningen. Det vore bara dumt. Dock så ser de faktiskt vilken behörighet du uppnått efter identifiering och kan få uppfattning om körkort inväntas.

Det vill säga, en giltligt legitimation räcker, vilken det är spelar ingen roll.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov