Hej jag har gjort tre uppkörningar, kört lite privat och tagit runt 28 körlektioner. Jag har kört i Linköping och blir alltid nervös inför uppkörningar. Ofta när jag kör kan ja förklara teorin men gör den inte praktiskt.
-Uppkörning 1 Linköping - Trodde jag kunde, hade inte tränat nog körskolan släppte pga de trodde jag skulle köra mer privat.
-Uppkörning 2 Linköping - Högmodet i topp bokar privat tror jag ska kunna köra bil även att jag inte tränat... Panik är ordet för denna uppkörning. Bestämde mig för jag inte kunde köra bil iallafall.
-Uppkörning 3 Västervik - Efter några till körlektioner på körskolan bär det av. Misslyckas på landsväg infart/utfart ställer hjulen fel och kör ut för tidigt så jag nästan krockar detta på en hundra vägen.
Inspektören sa att jag måste lära mig lugna ner mig annars var min körning felfri bortsett från ja landsvägen då. Den tar jag åt mig det beror på brist i teori från min del och impulsivitet/stressande.
Min teori tar slut 27 april. Första gången misslyckades jag med teorin med 50 andra gången lyckades med 56. Första gången läste jag igenom boken innan skrivning. Andra gången plugga jag inte alls.
Skall jag läsa igenom teori böckerna igen?
Skall jag boka in i en mindre stad eller försöka med Linköping igen till exempel kisa?
Skall jag vänta med uppkörning och ta en eller flera körlektioner till på landsväg?
Med andra ord hur skulle ni göra i mina skor?