Start > Körkortsforum > Vilka sidor använder ni?

Vilka sidor använder ni?

Gäst 2017-04-13 13:56 ! Citera #
Behöver alla tips var gör ni tester
Wolfmoose 2017-04-15 12:35 ! Citera #
Hej,

Jag kör på:
*Denna sida
*Elevcentralen (enbart tester)
*Teoriboken

Har teoriprov på måndag, får se om det räckte :)
Gäst 2017-04-15 21:31 ! Citera #
Hör gärna av dig sen hur de gick :) jag har på onsdag
Wolfmoose 2017-04-18 14:17 ! Citera #
Gäst 2017-04-15
Hör gärna av dig sen hur de gick :) jag har på onsdag
Hej!

Jag klarade mitt prov idag :) Fick 57/65.

Tyckte en del frågor var riktigt kluriga och där fanns då t.ex. 5 alternativ varav många kändes ”rätt”.

Fick lyckligtvis inga frågor kring bromssträckor eller ”hur mycket sprit är det i 33 cl folköl”, vilket var en lättnad.

Mitt tips är att ögna igenom teoriboken dagen innan, då jag märkte att jag hade missat småsaker då jag till största delen bara gjort frågor m.m. via olika resurser.

/Frida
Nick 2017-04-19 10:21 ! Citera #
En bok t ex körkortsboken samt STRs tester är tillräckligt. Se till att plugga på området en fråga behandlar om du tycker den är svår, snarare än att memorera saker när de väl kommer.

Jag gjorde på detta sätt och toppade på första försöket, och lär vara lika för många om man gör på detta sätt.
Morbid 2017-04-20 08:00 ! Citera #
Jag gjorde bara elevcentralen tills alla min tester var slut där, jag läste dock igenom hela boken först, sen när jag gjort elevcentralens tester Googlade jag bara lite snabbt och gjorde några andra tester för att få ett annat perspektiv på frågorna!
Sankan 2017-04-20 10:21 ! Citera #
Jag har svårighet att få in det som jag läser, hur går jag till väga när jag ska plugga i körboken för att minnas det som man behöver för att klara testet?
Körningen är inge problem med, men det här med att plugga och lära in och ha kvar i huvudet har aldrig varit min starka sida.

Snälla tips eller råd någon?
Gäst 2017-04-20 14:30 ! Citera #
Jag fick 51 idag :/// så nära till att få körkortet
uppkörningen redan godkänd
Gäst 2017-04-20 17:21 ! Citera #
Sankan 2017-04-20
Jag har svårighet att få in det som jag läser, hur går jag till väga när jag ska plugga i körboken för att minnas det som man behöver för att klara testet?
Körningen är inge problem med, men det här med att plugga och lära in och ha kvar i huvudet har aldrig varit min starka sida.

Snälla tips eller råd någon?
Plugga som du gjorde i skolan inför ett prov, nått prov måste du ju ha klarat och då vet du vilket sett som passar just dig. Att fråga någon annan hur dom gjorde är det dummaste man kan göra, för det är inte säkert att just den personens sett passar dig, utan det bli ÄNNU SÄMRE...

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov