Start > Körkortsforum > JAKOBSBERG?!

JAKOBSBERG?!

Gäst 2017-04-03 17:20 ! Citera #
NI SOM KÖRT UPP I JAKAN, VAD HAR NI FÖR ERFARENHETER? HUR VAR DET?
”SVÅRT”?
Gäst 2017-04-03 23:28 ! Citera #
Ingen som någonsin har kört där, så vägarna där måste vara JÄTTESVÅRA!!! :) :)
Gäst 2017-04-04 02:44 ! Citera #
Det är sämst där !!! Jag säger inte så för att skylla på inspektörer men det är verkligen skit lärare där . Jag har kört där 5 gånger och alltid måste de hitta på små små fel , känner en kompis som kuggade i Jakobsberg område där hon känner igen stället så bra , nästa dag fick körkort i Södertälje där hon har aldrig varit i förut ...
Bobo 2017-04-07 02:05 ! Citera #
Jakobsbergs har många rondeller, så öva mycket på det. Du har också landsväg, villaområden och motorväg precis i närheten så uppkörningen behöver inte ta lång tid (min tog ca 20 min och jag klarade på första försöket!).
Gäst 2017-04-07 17:33 ! Citera #
Bobo 2017-04-07
Jakobsbergs har många rondeller, så öva mycket på det. Du har också landsväg, villaområden och motorväg precis i närheten så uppkörningen behöver inte ta lång tid (min tog ca 20 min och jag klarade på första försöket!).
Det du beskriver om Jakobsberg är ju som vilket område som helt i Stockholm :)
Det är inte svårare att köra där än vad det är att köra i Farsta :lol:
Jakan? 2017-04-08 14:29 ! Citera #
Jag inklusive 3 andra jag känner kuggade i Jakobsberg. Som någon nämnde innan så letar de ALLTID efter småfel. Tog körkortet i Eskilstuna för 2 veckor sedan :lol:
gäst94 2017-04-13 23:40 ! Citera #
Körde upp förra sommaren i Jakobsberg och klarade på fjärde försöket där. Jag kan hålla med om att det känns som de kuggar en på småfel men samtidigt inte. Jag kommer ihåg första uppkörningen där då jag körde bra men inte klarade av att backa runt ett hörn, då blev jag kuggad..
AnL 2017-04-14 07:48 ! Citera #
Tog körkortet igår i Jakobsberg på andra försöket! Kuggade första gången pga att jag missade hastighetsskylten som gjorde att jag körde 40 ist för 60. Jag fick även värdens bästa och snällaste inspektör igår. Dock körde jag upp väldigt länge, ca 40min..
Gäst 1 2017-04-14 12:04 ! Citera #
gäst94 2017-04-13
Körde upp förra sommaren i Jakobsberg och klarade på fjärde försöket där. Jag kan hålla med om att det känns som de kuggar en på småfel men samtidigt inte. Jag kommer ihåg första uppkörningen där då jag körde bra men inte klarade av att backa runt ett hörn, då blev jag kuggad..
Att backa runt hörn ingår i momenten som man ska kunna när man kommer till en uppkörning.
Klarar man inte det, och ska man heller inte bli godkänd... Din dåvarande inspektör gjorde helt rätt!

Men det gick ju bra tillslut i alla fall :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor