Vad har ni för erfarenheter från era trafiklärare? Bra och dåliga.
Kan bli en intressant och nyttig tråd att läsa och få hjälp av i valet av trafiklärare, och om man kanske är osäker på om man bör byta lärare.
Har ni någon rolig eller mindre kul händelse att dela med er av från körlektioner på körskola?
Jag tog körkort i Katrineholm via en trafikskola som heter SE-Trafikskola, och om du har möjlighet att köra via dom så är det verkligen nått jag rekommenderar starkt!!
Körläraren är jättebra och vi har hur kul som helst under mina körlektioner, han får verkligen en att slappna av. Och det bästa av allt är att dom bokar inga prov fören du har klarat alla deras data tester samt alla deras pärmar. Och det gör dom bara för att dom vill att deras elever ska klara teorin och uppkörning på första försöket. Nu kanske du tänker att dom håller kvar en bara för att tjäna mer pengar, men så är det ABSOLUT INTE! Det är upp till dig som pluggar att visa att du klarar av det teoretiska. Så väldigt mycket ligger på eleven själv, men givetvis finns dom där som stöd och hjälp om man behöver få nått förklarat..
Allt som allt så är det en jättebra trafikskola!
Jag har bara positiva erfarenheter av min körskola och lärare.
Jag hade kört mycket privat, men jag hade svårt att lära mig, och jag var heller inte mogen i mitt beteende. Tex så skyllde jag alla mina misstag på andra.
Men efter en paus, då jag fick mogna, så valde jag att ta hjälp av en körskola.
Och läraren jag fick passade mig perfekt. Förutom att han var väldigt pedagogisk och verkligen förklarade för mig så att jag förstod sånt jag ej förstått, så fick han mig också att stressa ner. Då jag var väldigt lättstressad i trafiken.
Jag lärde mig snabbt, och dessutom var det bästa minnet att han hade samma humor som mig, så vi kunde skratta ibland.
Skolan höll inte kvar mig längre än nödvändigt, utan deras mål var att jag skulle lyckas.