Start > Körkortsforum > För er som kört enbart på traf…

För er som kört enbart på trafikskolan

StrawberryRed 2009-12-06 18:35 ! Citera #
Hej jag undrar hur många där ute har kört enbart på trafikskolan?
Hur många lektioner tog ni?
Hur lång tid tog det tills ni hade kortet?
Betalade ni själva eller föräldrar?
När ni fick körkort, kände ni er osäkra i trafiken när ni körde själva?
Hur många https://korkortonline.se/teoritest/?
Antal uppkörningar?
Gabriel145 2010-01-15 01:29 ! Citera #
Ta 10 dubbla lektioner till och börja med och sedan utgår du därifrån och ser hur mycket du har lärt dig och om du känner dig redo för körkortet :D
T 2010-01-29 14:54 ! Citera #
Om du aldrig har kört innan och inte har möjlighet att köra privat, ka jag garantera att 10 dubbelllektioner aldrig kommer att räcka. Min körskola rekommenderar 20 dubbla minst. Kom ihån att om du har långa uppehåll i din utbildning så kommer det också att kosta mer och ta längre tid.
annica 2010-01-31 17:31 ! Citera #
Inser nu vilken tur jag har som har en förälder jag kan övningsköra med. På ”min” trafikskola kostar det 400 kr på en 40 min lektion så antar att om det krävs 20 dubbla så måste ju bara den delen gå på 16000! Jag hoppas att jag klarar hela mitt kort på den kostnaden...
CanonSWE 2010-04-11 10:25 ! Citera #
Jag tog 15 st lektioner + en lektion i omkörning. Teoring är var inga större problem, klarade det på första försöket (säger han som har ett minne som en häst :lol: ). Mig tog det ca 3 månader, hade som mål att ha minst 2 lektioner i veckan. När du väl sitter där själv så gäller det bara tänka ett steg längre än när du har en lärare som sitter o pekar med hela handen vart du skall och vad du har runt om dig. ;)
Jeppe 2010-05-28 14:13 ! Citera #
Skriv gärna ut antal minuter för lektionerna så blir det lättare att se!

Tänk själva nu om ni tror att ni ska klara er på 10st lektioner. Säg att 1 lektion är 60min, vem kan lära sig köra bil på 10 timmar? Hur bra läraren än är blir det nästan omöjligt på 10lektioner!

Själv körde jag i 2år. (privat alltså) ca 1500Timmar. Väldigt tacksam till mamma och pappa. Hade jag kört 1500timmar på trafikskola hade det kostat 900.000:- ; )

Trevlig helg, och lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest