Start > Körkortsforum > Plugga till provet...

Plugga till provet...

Alex 2017-03-24 15:28 ! Citera #
Hej! jag pluggar till teorin men det går verkligen inte bra för mig, jag gör körkorts frågorna och rättar dom jag har fel på sedan läser jag i förklaringarna eller så försöker jag leta upp det i boken, men ingenting hjälper vad jag än gör jag har gjort om testen flera gånger men landar alltid på 33-41 har lixom fastnat där, har ni tips på hur jag kan göra ?
jag har problem med att plugga så vet inte hur jag ska göra och jag tappar tålamodet nästan..

tacksam för all hjälp jag kan få utav er..
:lol: :lol:
Gäst 2017-03-24 15:38 ! Citera #
Hejsan!
Tråkigt att läsa att du har ”kört fast” med ditt pluggande... Det måste orsaka en jäkla massa onödig stress.
Det enda råd jag kan ge dig är att plugga på exakt samma sett som du gör/gjorde när du pluggade inför ett prov i skolan. För du måste ju klarat nått prov, och då vet du vilken studieteknik som passar just dig.

Att berätta hur jag gjorde känns onödigt eftersom vi alla är olika, och därmed pluggar på olika sett.
Men hoppas du löser det..

Lycka till!!!
Alex 2017-03-24 17:22 ! Citera #
Tack för ditt råd ändå!
grejen när jag pluggade i skolan så gick det skit där också men då fick jag ju som planeringar men grejen är det att om jag satt och läste så fastnade det, men nu gör det inte de och blir så trött på det haha, har ju svårigheter för att plugga men har aldrig kommit på något som ”passar mig” så sjukt irriterande.. sedan som du sa det blir ju mycket stress...

tack för ditt svar! trodde det inte skulle gå så fort att få svar haha :lol: :lol:
Ljud 2017-03-25 00:48 ! Citera #
Kanske inte till hjälp men ..

Har du testat att lyssna på en text ?, istället för att bara läsa en text lr bara svara på frågor. Antigen att du spelar in dig själv när du läser frågor och svar eller en text i körkort boken. Och lyssnar på det om och om igen. Lr ex lättlästa körkort boken som är inläst.

Vissa personer lär sig bäst genom att lyssna.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 08:03
5
I går 10:52

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo