Hej! Jag ska åka på 2 veckors intensivkurs i Norrköping nu på måndag (27 mars) och kommer där ha ett schema med körlektioner + teori varje vardag fram till att jag ska skriva teoriprovet på torsdagen (6 april) och uppkörning morgonen efter.
Jag har övningskört rätt så mycket hemma och lite på trafikskola här hemma i Stockholm. Jag känner mig ganska duktig men däremot får jag motorstopp alldeles för mycket, det kommer förhoppningsvis sluta ske efter alla körlektioner nu framöver. Jag vet ju hur jag ska göra för att undvika motorstopp men ibland blir jag alldeles för stressad med trafikljus som slår över till grönt samt när jag har bilar bakom mig (ni vet när man känner deras ilska haha).
Iallafall, mina frågor lyder (riktat till er som har gjort proven):
1. Jag känner mig rätt säker på teorin, pluggar mycket och varierat (tar test, läser boken, antecknar osv.) men vad kände ni att ni hade pluggat för lite på? Vad skulle ni ge för tips till oss som har teoriprovet framför oss?
2. Angeånde uppkörningen, jag är typ nervös för den här ”kontrollen” man ska göra innan man sätter sig i bilen och börjar köra? Kommer förmodligen gå igenom vad man kan tänkas få göra nu på skolan och förbereda mig, men är rädd för att göra fel, känna mig dum och sedan känna mig värdelös redan INNAN jag startat bilen! Nojjar jag upp mig i onödan? Samt, vad gick ni in med för attityd i bilen för att klara er igenom det? Jag kan nämligen bli ett nervvrak ibland och känna ögonen vattnas när jag gör fel.. men gäller det att sätta på sig en jävla fasad innan man kliver in i bilen eller satt ni fullkomligt lugn och tänkte att det var en vanlig körlektion?
TACKSAM FÖR ALLA SVAR!