Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet enkelt

Klarade teoriprovet enkelt

Bästa Gästen 2017-03-17 10:27 ! Citera #
Gjorde precis teoriprovet på runt 10min med 63/65.
Måste säga att det var mycket enklare än jag trodde det skulle vara och att frågorna motsvarar STR’s elevcentral i svårighetsgrad.

Lär ni er reglerna kring alla situationer dom frågar om på STR så kommer ni garanterat få ett lika enkelt prov som mig, av dom två jag fick fel på så var den ena pga av att jag ej kunde se tydligt på bilden. Den andra frågan missade jag på var om dieselbilar.
55 2017-03-20 17:35 ! Citera #
Hur gick din uppkörning?
Gäst 2017-03-21 17:36 ! Citera #
Teorin är inte det svåra med körkort. Det är att köra helt rätt i en rörlig miljö.
Mina frågor var väldigt annorlunda från elevcentralens frågor. Låter som du hade tur, eller så körde du fusk.
Bästa Gästen 2017-03-27 13:29 ! Citera #
Uppkörningen gick enkelt den med. Är man bra förberedd och kan reglerna så är det bara din egen nervositet som kan sätta käppar i hjulet.

Gäst 2017-03-21 17:36
Teorin är inte det svåra med körkort. Det är att köra helt rätt i en rörlig miljö.
Mina frågor var väldigt annorlunda från elevcentralens frågor. Låter som du hade tur, eller så körde du fusk.


Jag skrev att dom motsvarade frågorna på teoriprovet. Förstår att du läste fel när du sitter på din höga häst och tittar ner.
Dvs att förstår du frågorna från elevcentralen så kommer du förstå frågorna på teoriprovet. Hade du problem så antar jag att du dumt nog lärde in frågorna direkt istället för att helt enkelt lära dig reglerna kring varje fråga.
a 2017-03-27 19:51 ! Citera #
Grattis till körkortet! Var körde du upp?
Gäst 2017-03-29 21:32 ! Citera #
Bästa Gästen 2017-03-27
Uppkörningen gick enkelt den med. Är man bra förberedd och kan reglerna så är det bara din egen nervositet som kan sätta käppar i hjulet.

Gäst 2017-03-21 17:36
Teorin är inte det svåra med körkort. Det är att köra helt rätt i en rörlig miljö.
Mina frågor var väldigt annorlunda från elevcentralens frågor. Låter som du hade tur, eller så körde du fusk.


Jag skrev att dom motsvarade frågorna på teoriprovet. Förstår att du läste fel när du sitter på din höga häst och tittar ner.
Dvs att förstår du frågorna från elevcentralen så kommer du förstå frågorna på teoriprovet. Hade du problem så antar jag att du dumt nog lärde in frågorna direkt istället för att helt enkelt lära dig reglerna kring varje fråga.
Jag hade inga problem med varken teori eller uppkörning. Men jag var 27 och akademiker när jag tog körkortet. Frågorna är slumpvis utvalda så det är inget konstigt att våra erfarenheter skiljer från varandras.

Du kan ytinlära och enda klara dig, förresten. En moderator editerade ut min specifikation efter jag skrivit ”fusk” men det finns väldigt specifika källor som kopierat teorifrågorna.
Gäst 2017-11-02 18:26 ! Citera #
Spelar det någon roll om man är akademiker eller ???? Du menar att vi som inte är det skulle ha svårare än du , skitsnack !!!
Målaren 2017-11-03 12:38 ! Citera #
Gäst 2017-03-29
Jag hade inga problem med varken teori eller uppkörning. Men jag var 27 och akademiker när jag tog körkortet. Frågorna är slumpvis utvalda så det är inget konstigt att våra erfarenheter skiljer från varandras.

Du kan ytinlära och enda klara dig, förresten. En moderator editerade ut min specifikation efter jag skrivit ”fusk” men det finns väldigt specifika källor som kopierat teorifrågorna.
Jag hade inga problem med varken teori eller uppkörning. Dock är jag ingen akademiker utan en simpel 22-årig målare.
Så lägg ner ditt akademiker snack, det är bara löjligt!!!
Men 2017-11-04 15:33 ! Citera #
Han som sade att han var akademiker syftade ju självklart på att han har en annan studievana / studieteknik än en person som arbetar praktiskt genom att exempelvis måla. Om ni tog illa upp pga. detta alternativt anser att en akademiker har samma förutsättningar som en person vilket inte studerar på en högre utbildning lever i en bubbla.
Gäst 2017-11-04 17:49 ! Citera #
Men 2017-11-04
Han som sade att han var akademiker syftade ju självklart på att han har en annan studievana / studieteknik än en person som arbetar praktiskt genom att exempelvis måla. Om ni tog illa upp pga. detta alternativt anser att en akademiker har samma förutsättningar som en person vilket inte studerar på en högre utbildning lever i en bubbla.
Vart vill du komma? Att målare lever i en bubbla!? Eller att akademiker har en annan studieteknik pga att han inte är en målare? Förstår inte din formulering riktigt, men å andra sidan så är jag inte nån akademiker heller,

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest