Start > Körkortsforum > Första bilen

Första bilen

Gäst 2009-12-05 18:33 ! Citera #
Ofta blir det en billig bil som första bil. Man har ju inte råd med något annat. Men jag tycker det rä fel. Som ny körkortsinnehavare behöver man en säker bil. Jag köper alltså inget billigt skit. Det finns bra billån, annars kan man ju hyra.
Gäst 2009-12-14 23:25 ! Citera #
Okej? Måste man alltså köpa en ny bil eller??

oj oj.... det blir dyrt det här :)

MVH R-m
MStrandberg 2010-02-23 17:55 ! Citera #
Jag ska köpa någon som inte dricker jättemycket, dvs inte en gammal Volvo :) Det går nog att hitta något för 60-80 K.
Sofiipropp 2010-05-11 12:51 ! Citera #
Det viktigaste måste ändå vara att ha en säker bil. Och en större bil är med automatik en säkrare bil. Däremot så måste man ju inte köpa en alldeles ny bil, då förlorar den mycket i värde så fort den rullar ut ur affären. Bättre köpa en begagnad bil men som kanske bara är några år, gått max 2000 mil och är lite större. Då har man ändå köpt en modern bil som är säkrare men slipper den stora kostnaden som en helt ny bil innebär.

Så tänker jag göra i alla fall :)
Gäst 2010-05-11 22:19 ! Citera #
Det är viktigt att ha en säker bil men har man inte råd med det så kanske man ska vänta och spara pengarna till man kan köpa en bra och säker bil eller så kan man ju alltid låna av någon kompis eller mamma och pappa.
Gäst 2010-05-11 22:20 ! Citera #
Det är viktigt att ha en säker bil.Har man inte råd med det så kanske man ska vänta och spara pengarna till man kan köpa en bra och säker bil eller så kan man ju alltid låna av någon kompis eller mamma och pappa.
bandyman 2010-05-14 15:52 ! Citera #
Jag skulle ta en ganska billig bil att reparera för som första bil vill du inte behöva lägga ner typ 20lök på någon skit grej.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 12:38
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor