Start > Körkortsforum > Klarade det

Klarade det

.. 2017-03-12 18:32 ! Citera #
Gäst 2017-03-12
Tjejer som spelar på offerrollen har lättare att få körkort än män.
Exakt, men det vill vissa inte tro på, utan fortsätter att leva i förnekelse i tron om att världen är rättvis.
Gäst 2017-03-12 22:39 ! Citera #
.. 2017-03-12
Inte fan har jag sagt att ens kön påverkar hur man kör en bil, du kanske själv påstår detta, men sätt inte dina ord i min mun. Jag sa att ens kön kan bidra till en annan behandling på gott och ont, att förneka det vore att vara ignorant.
OM vi nu ska prata m könen i vårt samhälle så ska väl inte ni killar klaga ett jävla skit om tjejer har det lättare på en punkt!

Om en man och kvinna göra samma jobb, har samma utbildning och har jobbat lika länge på ett företag. Så tjänar ändå mannen mer i lön än vad kvinnan gör, är det rättvist?

Om en man våldtar en tjej så kan han säga att ”hon får skyla sig själv då hon hade utmanade kläder” och det kan han gå fri ifrån, är det rättvist?

Så vad gör det om en tjej kan få sitt körkort lättare???
Eller så är det bara så att tjejer lär sig lättare än vad killar gör, och därmed inte gör lika många fel...
55 2017-03-13 06:16 ! Citera #
Va? 2017-03-09
Klarade uppkörningen idag!
Fick börja med kontrollera under motorhuven och sedan köra in på några mindre vägar, backa runt gatuhörn. Efter att jag hade backat frågade han om vad jag tyckte, sa att jag borde komma närmare kanten, och rättade till det. Därefter fick jag följa skyltning mot 41:an, vilket var lätt, dels på grund av att jag hade kört där innan samt att han påminde vid varje korsning vart det var jag skulle. Passerad flera järnvägskorsningar, och körde genom många cirkulationsplatser, det gick bra. Sen hände det som inte fick hända, jag fick motorstopp, mitt i en vänstersväng, behöll lugnet men tänkte genast FAN nu har jag kuggat. Körde vidare till 41, fick göra en höger sväng och vända (gjorde en u-sväng) för att köra tillbaka ut på 41, fick sedan göra en skyddad vänstersväng in på en mindre väg och vända igen, kunde inte göra en u-sväng så backade in på en mindre väg och körde tillbaka ut på 41. Körde tillbaka till trafikverket, och fick parkera hur jag ville mellan en bil och ett släp. Tänkte nu att han skulle säga till mig att jag hade kuggat, men han sa - jag har goda nyheter och jag svarade -har du?
SÅ tänk inte på de misstagen du gör, oavsett hur stora de är, gå bara vidare och gör nästa grej rätt. :)
Stort grattis till din godkända uppkörning :)
Gäst 2017-03-13 07:50 ! Citera #
Gäst 2017-03-12
OM vi nu ska prata m könen i vårt samhälle så ska väl inte ni killar klaga ett jävla skit om tjejer har det lättare på en punkt!

Om en man och kvinna göra samma jobb, har samma utbildning och har jobbat lika länge på ett företag. Så tjänar ändå mannen mer i lön än vad kvinnan gör, är det rättvist?

Om en man våldtar en tjej så kan han säga att ”hon får skyla sig själv då hon hade utmanade kläder” och det kan han gå fri ifrån, är det rättvist?

Så vad gör det om en tjej kan få sitt körkort lättare???
Eller så är det bara så att tjejer lär sig lättare än vad killar gör, och därmed inte gör lika många fel...
Du har fått det helt fel gumman. Kvinnor tjänar mindre för att ni jobbar mindre timmar.

Ni användes dessutom våldtäkt som vapen när ni ångrat er efter sex. Sen förstör ni någons liv.
Gäst 2017-03-13 12:12 ! Citera #
Gäst 2017-03-13
Du har fått det helt fel gumman. Kvinnor tjänar mindre för att ni jobbar mindre timmar.

Ni användes dessutom våldtäkt som vapen när ni ångrat er efter sex. Sen förstör ni någons liv.
Skitsnack, en kvinna och en man kan jobba exakt lika många timmar, och ändå tjänar mannen mera..

Det sista är bara så korkat skrivet så det kommenterar jag inte ens!!
Gäst 2017-03-13 19:24 ! Citera #
Gäst 2017-03-13
Skitsnack, en kvinna och en man kan jobba exakt lika många timmar, och ändå tjänar mannen mera..

Det sista är bara så korkat skrivet så det kommenterar jag inte ens!!
Individuell lönesättning. Kvinnan jobbar i snitt mindre än mannen. Om en man har högre lön än en kvinna jobbar han mer eller så är han bättre på att förhandla. Detta är förutsatt att de ens har samma utbildning och arbetslivserfarenhet.

Ni kvinnor älskar offerrollen. Det är en svaghet på intervjuer.
Gäst 2017-03-13 23:05 ! Citera #
Gäst 2017-03-13
Individuell lönesättning. Kvinnan jobbar i snitt mindre än mannen. Om en man har högre lön än en kvinna jobbar han mer eller så är han bättre på att förhandla. Detta är förutsatt att de ens har samma utbildning och arbetslivserfarenhet.

Ni kvinnor älskar offerrollen. Det är en svaghet på intervjuer.
”Ni kvinnor”.... Och vem har sagt att jag är en kvinna??? :)
Brud? 2017-03-14 13:29 ! Citera #
Jag kan lätt ta att jag fick körkortet lättare pga mitt kön.
Hellre det än att ligga i fosterställning och gråta som ett barn på julafton när leksaken hen fick just gick sönder, går in på ett forum och häver ur sig sån här skit ???????????? så ja, grattis till dig.

Inte konstigt att kvinnor får körkort lättare då män (bevisligen enligt den blåögda galningen här) bara gråter hela tiden.
Fan ryck upp dig.
Gäst 2017-03-14 18:59 ! Citera #
OJ OJ OJ Stackars lilla killen!
Gäst 2017-03-14 23:07 ! Citera #
Brud? 2017-03-14
Jag kan lätt ta att jag fick körkortet lättare pga mitt kön.
Hellre det än att ligga i fosterställning och gråta som ett barn på julafton när leksaken hen fick just gick sönder, går in på ett forum och häver ur sig sån här skit ???????????? så ja, grattis till dig.

Inte konstigt att kvinnor får körkort lättare då män (bevisligen enligt den blåögda galningen här) bara gråter hela tiden.
Fan ryck upp dig.
Bra skrivet...
Detta bevisar att killar är det svagare könet när det kommer till att kunna ta motgångar :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I går 23:59
7
I går 23:27
5
2025-01-15 10:52

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov