Start > Körkortsforum > Klarade det

Klarade det

Va? 2017-03-09 16:01 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag!
Fick börja med kontrollera under motorhuven och sedan köra in på några mindre vägar, backa runt gatuhörn. Efter att jag hade backat frågade han om vad jag tyckte, sa att jag borde komma närmare kanten, och rättade till det. Därefter fick jag följa skyltning mot 41:an, vilket var lätt, dels på grund av att jag hade kört där innan samt att han påminde vid varje korsning vart det var jag skulle. Passerad flera järnvägskorsningar, och körde genom många cirkulationsplatser, det gick bra. Sen hände det som inte fick hända, jag fick motorstopp, mitt i en vänstersväng, behöll lugnet men tänkte genast FAN nu har jag kuggat. Körde vidare till 41, fick göra en höger sväng och vända (gjorde en u-sväng) för att köra tillbaka ut på 41, fick sedan göra en skyddad vänstersväng in på en mindre väg och vända igen, kunde inte göra en u-sväng så backade in på en mindre väg och körde tillbaka ut på 41. Körde tillbaka till trafikverket, och fick parkera hur jag ville mellan en bil och ett släp. Tänkte nu att han skulle säga till mig att jag hade kuggat, men han sa - jag har goda nyheter och jag svarade -har du?
SÅ tänk inte på de misstagen du gör, oavsett hur stora de är, gå bara vidare och gör nästa grej rätt. :)
Gäst 2017-03-09 17:29 ! Citera #
Du är en tjej va?
Gäst 14 2017-03-09 18:29 ! Citera #
Vad har könet för relevans?!
.. 2017-03-10 22:11 ! Citera #
Ja men du kan väl svara på frågan?
Idioter det finns... 2017-03-11 09:30 ! Citera #
Vad i h*****e har könet med saken att göra? Ska du börja insinuera att en tjej har det lättare nu, pga utseende etc?.. Han/hon hade en bra Trafikinspektör helt enkelt.

Iaf, grattis.
.. 2017-03-11 18:18 ! Citera #
Könet har mycket med saken att göra, hur man blir behandlad är en följd av hur man ser ut, hur man handlar och vilket KÖN man tillhör. Du kanske inte har en blekaste aning om detta eller så försöker du rättfärdiga att samhället vi lever i består av en rättvis bedömning. Utifrån det svar man fått kan man bara anta att den som körde upp var en kvinna.
Gäst 2017-03-12 00:35 ! Citera #
Du säger att det är så samhället ser ut. Öppna ögonen och sluta bidra till dessa föreställningar. Så vitt jag vet manövrerar man inte bilen med sitt kön :lol:
Gäst 2017-03-12 13:17 ! Citera #
.. 2017-03-11
Könet har mycket med saken att göra, hur man blir behandlad är en följd av hur man ser ut, hur man handlar och vilket KÖN man tillhör. Du kanske inte har en blekaste aning om detta eller så försöker du rättfärdiga att samhället vi lever i består av en rättvis bedömning. Utifrån det svar man fått kan man bara anta att den som körde upp var en kvinna.
Bara så du vet, sist jag kollade var jag en kille...
.. 2017-03-12 15:29 ! Citera #
Gäst 2017-03-12
Du säger att det är så samhället ser ut. Öppna ögonen och sluta bidra till dessa föreställningar. Så vitt jag vet manövrerar man inte bilen med sitt kön :lol:
Inte fan har jag sagt att ens kön påverkar hur man kör en bil, du kanske själv påstår detta, men sätt inte dina ord i min mun. Jag sa att ens kön kan bidra till en annan behandling på gott och ont, att förneka det vore att vara ignorant.
Gäst 2017-03-12 17:17 ! Citera #
Tjejer som spelar på offerrollen har lättare att få körkort än män.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 08:03
5
I går 10:52

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest