Start > Körkortsforum > Uppkörning på måndag

Uppkörning på måndag

Ronja 2009-12-04 22:06 ! Citera #
Hejsan

Jo, det är så att jag har uppkörning på måndag. Känns som att jag är bra förbredd med teorin, och med körningen.. yay! Däremot fick jag lite panik idag.. Då jag kom på att jag enbart har haft lektioner under dagsljus, har bara kört på körskola.. Och jag har ingen aning om hur man sätter på hellyset.. :lol: Min uppkörning är kl 16. Då är det MÖRKT här hemma och det är inte ovanligt att man drar ut på de mindre vägarna utan väglysen.. Körskolläraren har inte visat mig hur jag gör tidigare, och jag hade min sista lektion idag, ingen hemma kan visa mig då ingen har körkort, eller bil... HJÄLP?! :o

Jättepinsamt att fråga då detta är något man bör kunna när det är dags för uppkörning, haha..
Men, är väldigt tacksam för svar!
Gäst 2009-12-05 09:51 ! Citera #
Det sitter en spak på vänster sida av ratten där blinkers sitter på en del bilar så finns det så att du kan vrida längst ut på den spaken eller så trycker du den emot dig(som du gör med vindrutetorkaren)
hoppas det här hjälpte.
Gäst 2009-12-05 18:45 ! Citera #
Ursäkta, men varför inte boka om upkörningstiden? Tag den om 1 vecka istälelt. Fast det är lätt att säga när det inte är man själv som ska köra upp. Man har ju väntat på det i evigheter. Men att missa på det vore synd. Tänk på tipset du fick innan... det går säkert bra. Lycka till!
Gäst 2009-12-14 23:17 ! Citera #
Oj... jag har haft fler lektioner i mörker än ljus. Det är verkligen något jag känner att jag behöver träna på!

Hoppas din uppkörning gått bra i alla fall!

MVH R-M

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov