Start > Körkortsforum > Uppkörning SOLLENTUNA !!

Uppkörning SOLLENTUNA !!

S 2017-03-07 16:28 ! Citera #
Vilka har kört upp i sollentuna/ska köra upp i sollentuna?

*Vad har ni hört om ”rutten”? Vad ska man tänka på? Någon klurig väg?

* Vad ska man generellt tänka på vid uppkörning förutom att kolla speglarna var 5-10 sekund beroende på trafik?

TIPSA OSS SOM KÖR UPP I MARS/APRIL!!!!


Lycka till :)
Johan 2017-03-07 16:29 ! Citera #
Tänk på att kolla höger (döda vinkeln) i rondellen. Lägg även märke till 30-skylten precis utanför TV.
uppkörning 2017-03-07 16:48 ! Citera #
Uppkörningen igår.
Jag har kört med lärare ca 10 lektioner och han anser att jag är en färdiglärd förare som är redo för trafiken (kan lägga till att jag kört bil sedan december ungefär).
Nåja, jag kom ut till vägen en aning nervös men ändå ganska så säker. Det första som förvånade mig var att det i princip bara var små 20-25åriga brudar som jobbade där. Och självklart fick jag den yngsta (ur min synvinkel). Klarade det ändå
S 2017-03-08 09:50 ! Citera #
Hej! Jag körde upp i Sollentuna i februari och klarade på första försöket trots några missar.

Min rutt var:

Höger från trafikverket (det är 30 på den vägen) och sedan vänster (du får inte svänga höger pga skylt om att endast bussar får åka där). Sedan vänster igen ut på stora vägen (tänk på bussfilen och att den tar slut efter en liten bit, då ska du byta till höger körfält, förbered dig i god tid) med instruktion om att köra mot E4:an. Jag körde då igenom de två stora rondellerna (höger i första och vänster i andra). Du får köra i höger körfält vid vänstersväng vid den andra rondellen om man kommer från det hållet. Följde sedan bara vägen mot E4. Sedan ut på E4:an norrut. Sedan av vid Rotebro (tror jag det var), körde en bit för att ta mig till Rotebro centrum där jag fick fickparkera. Gjorde det inget vidare bra. Sedan snurra i villakvarter i Rotebro. Sedan lite närmare Norrviken där jag fick backa mellan två parkerade bilar vid en större butik. Gick superbra! Sedan mot Danderyd på lite halvstora vägar (50- och 70-vägar) och sedan mot Trafikverket igen när vi närmade oss det.

Ingen jättebra beskrivning direkt, men det kanske kan hjälpa dig lite grann!
H 2017-03-19 22:25 ! Citera #
Jag körde upp i Sollentuna i tisdags. Fick svänga ut höger direkt efter trafikverket, vänster till trafikljusen och vänster igen mot stora rondellen. Ta mot Täby motorväg och svänga av vid hagby. Köra mot en återvinningsstation där jag skulle vända innan grindarna (finns en liten vändplats innan).
Tillbaka och ta vägen mot Sollentuna motorväg. Stora rondellerna igen och in i ett villaområde, backa runt hörn. Ut igen och tillbaka till rondellen och sedan till trafikverket.
nervös 2017-03-20 08:59 ! Citera #
Uppkörning idag kl 10 :?
Körde upp i jakobsberg förra veckan i tisdags och blev kuggad. Var skitnervös så den körningen gick inge vidare bra. Hoppas på att kunna hålla nerverna i styr idag och att det går bra. Teorin avklarad och godkänd så jag hoppas på att bli godkänd idag så jag äntligen kan få mitt efterlängtade körkort.

Återkommer med rutt och hur det gick.
hej 2017-03-21 04:59 ! Citera #
nervös 2017-03-20
Uppkörning idag kl 10 :?
Körde upp i jakobsberg förra veckan i tisdags och blev kuggad. Var skitnervös så den körningen gick inge vidare bra. Hoppas på att kunna hålla nerverna i styr idag och att det går bra. Teorin avklarad och godkänd så jag hoppas på att bli godkänd idag så jag äntligen kan få mitt efterlängtade körkort.

Återkommer med rutt och hur det gick.
Hur gick det?
M 2017-03-21 19:22 ! Citera #
ja hur gick det?!?
Gäst 2017-03-27 12:57 ! Citera #
Hur gick det ? Och om du har tips hur man bokar för jag har också klarar teorin men inte uppkörning i Jakobsberg fick en annan tid ??
inte så bra 2017-04-19 15:38 ! Citera #
Jakobsberg = kugg. Får ni Per-Åke så tycker jag synd om er

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo