Start > Körkortsforum > Obekväm på trafikskola

Obekväm på trafikskola

vallen 2010-02-14 19:49 ! Citera #
Jag tror att det bästa är att blanda privat och på skola. Jag håller själv på att bli tokig när jag har körlektion för min lärare behandlar mig som om jag vore tre år men samtidigt så går det inte att komma ifrån att jag har lärt mig mycket av henne. Även om mina föräldrar är bra bilförare så finns det saker som dom inte tänker på ex. hade jag hört något om den dödavinkeln när man kör i rondeller innan jag började på körskola. Så mitt tips är att blanda och försöka att stå ut även om körskolläraren är en plåga.
Erika 2010-02-16 18:40 ! Citera #
Jag tycker inte att köra på bilskolan är onödig!
De kan och lär ut bäst! =)
Gäst 2010-03-26 16:34 ! Citera #
Jag känner igen mig, kör mycket hemma och läser en hel del teori, hade problem med körskolan då jag inte alls tycker om bilen de har. Vi pratade med läraren och vi fick hoppa över vissa moment och göra de som vi inte var helt säkra på hur de gick till, körning i rondell exempelvis. Prata med läraren och be honom hoppa vidare i utbildning alternativt be körskolan att få en annan lärarer eller byt skola.
kerycah 2010-08-02 02:47 ! Citera #
Inte så konstigt att du känner dig mindre säker på trafikskolan, din pappa är antagligen (förhoppningsvis) väldigt stöttande och de allra flesta presterar bättre då.
Själv har jag en förutfattad mening om att körskolelärare har mindre tålamod med privatister?! :o
vill ha körkort! 2010-08-14 21:10 ! Citera #
Alltså, ja har en har ett bra tipp: när man börjar övningsköra, så ska man bör köra några timmar privat, sen kan man boka några timmar me trafikskolan, för att då blir man både säker o mindre nervös.
Kärringen 2011-05-15 12:28 ! Citera #
Ryktet att trafikskolor kör fler lektioner än eleverna behöver, är bara dumt. Tycker ni att det är bra reklam nej! Bra reklam är när eleverna får sina körkort så fort och smärtfritt som det kan gå, då kommer flera elever eftersom ryktet att det går bra att köra där sprids. Problemet skolorna har är att om dom skickar upp eleverna för tidigt på prov, så kommer transportstyrelsen att klaga och i värsta fall stänga skolan. Därför blir trafiklärarns uppgift att balansera att eleven måste bli tillräckligt bra för att klara provet men ändå så snabbt och billigt som möjligt. Tyvärr är inte proven alltid rättvisa ibland kuggas duktigare elever och det godkänns sämre elever. Vilket beror på att provet bara körs ca 30 min. och det beror på vad som händer de få minutrarna, alltså kan man ha både otur och tur på provet. Men en bra utbildad elev klarar sig bättre.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest