Kuggat 5 gånger
Tro inte på elaka kommentarer av de som måste trycka ner andra för att själva känna sig bättre.
Jag vet att självkänslan inte stärks av att bli kuggad. Men för varje gång lär du dig mer, och det viktiga är ju att bli en så bra och trafiksäker förare som möjligt, eller hur?
Där kanske de som själva tror de är världsbäst ligger i underläge... För det är ofta de som beter sig själviskt och farligt i trafiken.
Skaffa dig körvana, rutin, och bry dig inte om vad andra tycker och säger, om de själva klarade uppkörningen på första försöket. De kanske inte är bättre förare för det, i alla fall inte om de har dålig attityd.
Ödmjukhet skadar inte, men tro på dig själv! ?
Ger inte upp. Kuggade 4 gånger
o fick körkortet idag.
södertalje en gång o farsta 3 gånger. Idag åkte jag till Gävle och fick Gödkänt.
Lycka till.
Man kanske inte är så duktig för att köra bil men för andra saker är man säkert bättre! Min vän blev kuggade 6 gånger oxo inna han tog sitt körkort, precis när han skulle ge upp! Frågan är: VARFÖR SKA DU PRECIS NU GE UPP, NÄR DU HAR GÅTT EN LÅNG VÄG HITTILL? forsätt och FÅ DEN FUCKING kort!!! FÖR HELVETE!!!
Det är alltså trafikskolan som rekommenderat uppkörning åt dig? I så fall så kan det också vara trafikskolan som är bristfällig som inte har gett dig tillräckligt med feedback under körning, eller så har du inte tagit till dig feedbacken helt enkelt.
Dina tidigare uppkörningar har du ju t o m fått feedback från inspektören vad du behöver träna vidare på. Har inte din trafiklärare hjälpt dig med dessa? Vilket som, bara att träna vidare. Byt annars trafikskola och be dem hjälpa dig.
Jag anser i övrigt att man själv borde kunna göra en bedömning innan man beger sig till uppkörning. Det handlar om att kunna köra TRAFIKSÄKERT. Det är hela nyckeln. Många tror att när man kan köra bil är man klar. Åh nej.
Gör en egen analys medan du kör. Använd fantasin. Är du alltid bromsberedd om det skulle komma någon gående springandes eller cyklandes från någon skymd korsning, eller alltid koll om någon cyklist / moped är på väg mot din riktning, visar du alltid medtrafikanter i god tid vad du avser göra i form av blinkning, bromsning, placering, osv...
Det vill säga, känner du dig säker när du åker ut?
MAO. var din egen inspektör!
Senaste foruminläggen
Rubrik