Start > Körkortsforum > Uppkörning i Växjö

Uppkörning i Växjö

Gäst 2017-02-25 04:07 ! Citera #
Är det nån som har kört upp i Växjö känner mig lite nervös har aldrig varit där lite tips om det går....
Gäst 2017-02-25 11:22 ! Citera #
Varför väljer du att köra upp i en stad som du aldrig har besökt?
Det är det dummaste man kan göra.. :)
Lycka till!!
Gäst 2017-02-25 12:40 ! Citera #
För att har klarat teori o hittar ingen tid tills min teori går ut tar den tiden där eller göra om teori
hej 2017-04-21 12:01 ! Citera #
Hur gick det? har du klarat?
Körkort 2017-04-29 15:10 ! Citera #
Hur är det att köra upp i Växjö - svaret besvarades inte. Är själv på väg att köra upp i Växjö och skulle va tacksam om någon kunde ge lite info. kring detta och Är det mycket trafik, rondeller osv. Jah körde upp i Karlstad och kuggade tyckte staden var stökig och jag hade svårt att hitta dit jag skulle !! Tacksam för all information
Körkort 2017-04-29 15:22 ! Citera #
Gäst 2017-02-25
Är det nån som har kört upp i Växjö känner mig lite nervös har aldrig varit där lite tips om det går....
Hej har du kört upp ännu - och hur var det att köra upp i Växjö ? Jag har bokat uppkörning i Växjö och bor själv i Gbg. Har övningsköra i Gbg men har kört på en mindre stadsdel. Kalmar har jag klet upp med förhoppning om att det är lättare där då det är en mindre stad !! Men nä - det var jätte kronglit där !! Så nu blir det Växjö - men behöver lite tips
Gäst 2017-05-09 21:38 ! Citera #
Körkort 2017-04-29
Hej har du kört upp ännu - och hur var det att köra upp i Växjö ? Jag har bokat uppkörning i Växjö och bor själv i Gbg. Har övningsköra i Gbg men har kört på en mindre stadsdel. Kalmar har jag klet upp med förhoppning om att det är lättare där då det är en mindre stad !! Men nä - det var jätte kronglit där !! Så nu blir det Växjö - men behöver lite tips
Hej!

Hade min uppkörning i Växjö idag - failade. Ska köra upp i Kalmar, vad är det jag behöver tänka på, vad är det som var krångligt där? är jätte nervös :(
Gäst 2017-05-09 23:43 ! Citera #
Gäst 2017-05-09
Hej!

Hade min uppkörning i Växjö idag - failade. Ska köra upp i Kalmar, vad är det jag behöver tänka på, vad är det som var krångligt där? är jätte nervös :(
Det finns ingen stad som är krånglig, kolla på ditt körprotokoll så ser du själv vilka brister du har...
Starcat 2017-05-10 00:45 ! Citera #
Är från Göteborg och körde upp i Växjö utan att ha övningskört där mer än någon dag. Failade av fyra anledningar:
- dåligt skick: total sömnbrist och hög stress
- en Trafikverket-bil som jag inte var van att köra, så t ex växeln inte stämde med egna övningsbilen. Blev växelmissar av det.
- en stad jag inte kände till med mycket 20-40-60-vägar, där det i Göteborg då var 30-50-70, så jag missade och höll fel hastighet flera gånger. Mycket rondeller, lite knepigt utformade ibland.
- och framför allt: jag var inte redo, chansade innan jag var jämn, smidig och säker i min körning

Tror det är bäst att göra körskolans utbildningskontroll för att få kvitto på att man är redo för uppkörning eller be privata handledaren verkligen vara kritisk + jämföra sig själv kritiskt med filmklipp på hur man ska göra. Och helst köra upp med samma bilmodell man övningskört med.

Man kan visst köra upp i främmande stad, men då ska man definitivt ha varit där innan och övningskört och hittat deras tvåfiliga cirkulationsplats, deras knepiga av- och påfarter, deras flerfiliga väg med trafikljusreglerad korsning och deras eventuella specialknepigheter, så man kan känna sig mer avslappnad när man ska köra. Och så måste man som sagt vara redo, för som någon sa innan: man ska ju kunna köra var som helst för att få körkortet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:47
1
I går 20:30
14
2024-05-03 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo