Start > Körkortsforum > Vändning på landsväg

Vändning på landsväg

Ankstek 2017-02-24 10:52 ! Citera #
Hej! Jag övningskörde idag och skulle åka på landsväg och vända. Min körskolelärare sa åt mig att leta efter skyltar som ger mig information om vart det är lämpligt att vända. Jag kommer ihåg att man ska leta efter busshållplatser, men vad mer ska man leta efter? Glömde bort att fråga läraren efter lektionen...
Gäst 2017-02-24 14:44 ! Citera #
Ankstek 2017-02-24
Hej! Jag övningskörde idag och skulle åka på landsväg och vända. Min körskolelärare sa åt mig att leta efter skyltar som ger mig information om vart det är lämpligt att vända. Jag kommer ihåg att man ska leta efter busshållplatser, men vad mer ska man leta efter? Glömde bort att fråga läraren efter lektionen...
Du kan använda dig av avtagsvägar, parkeringsplatser samt busshållplatser.
Är det en bred och stor landsväg du kör på så kan du använda bara stanna till efter vägrenen och svänga runt, det vill säga när det fritt från trafik och om din bil har en bra vändradie.
AT-7 2020-01-03 18:10 ! Citera #
Vilka risker är förknippade med backning och vändning på landsväg

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor