Hej,
Hade idag min 3e uppkörning som jag så klart kuggade på, allting gick bra tills jag råkade missa en spansksväng som jag skulle in på. Inga konstigheter här, sa att jag missade den och vi svängde höger istället till vid nästa avfart där jag fick vända på bilen inne på en mötesplats mitt i en isig backe. Kör tillbaka mot centrum igen och påväg ut på motorvägen så står jag vid stoppskylten och väntar på ett par bilar som kör förbi. Längst bort kommer en lastbil ca 300 m bort. Gör mig redo för att åka ut när inspektören tvärnitar och vill vänta då hon är rädd för att backen som jag står i är isig och att bilen ska slira vid utfart.
Kommer iväg efter lastbilen har åkt förbi och fortsätter min tur. Svänger en ny vänstersväng som går bra och ut igen på motorvägen. Kommer in mot rondellen i utkanten av stan med en lastbil bakom mig, får stanna då det är bilar i rondellen påväg ut i min körriktning ( jag ska till höger) lastbilen är inte speciellt pigg på att vänta så han gasar på och försöker köra om mig vid utfarten av rondellen. Detta anmärker inspektören på och tycker att JAG måste gasa snabbare för att lastbilen försöker köra om mig på ytterkanten ( detta är en enfilig väg).
Åker sen mot kontoret och hon kuggar mig på precis alla moment då misstagen genomsyrar allt enligt henne. Jag har även råkat kolla på växelspaken vid ett tillfälle då jag ska gå från 4 till 5an och stoppar i 3an istället. Ponera att detta var en helt ny bil för mig som jag aldrig kört innan så att växeln hoppade fel känner jag inte gör speciellt mycket och man bör ha överseende med det då det trots kan ligga till grund för trafikfara. Det var även en dieselbil så jag körde på 2an i 30kmh då dom är så pass lågvarvade och det var inga missljud från motorn överhuvudtaget. Jag har nu gjort mitt yttersta och då det inte är tillräckligt så är jag alltså inte redo för körkortet.
Trots detta så vill jag säga att bedömningen som görs är totalt individuell och faktorer som socialt samspel i bilen, humör och veckodag spelar in huruvida du blir godkänd eller inte.