Start > Körkortsforum > Körfältsbyte rondell

Körfältsbyte rondell

Gäst 2017-02-15 00:59 ! Citera #
Hej!

Körde nyligen upp i Jakobsberg och klarade uppkörningen, även ifall läraren brevid slet tag i ratten vid ett tillfälle. Skulle nämligen göra ett körfältsbyte i en tvåfilig rondell, och antar Att jag kom för ”snävt” in för den andra bilen i det yttre körfältet. Han rykte så jag la mig tillbaks i det inre körfältet då. Tänkte bara höra om någon har tips på detta då jag känner mig lite nervös för att köra fritt nu.(om liknande situation skulle uppstå) Samt om jag inte borde blivit kuggad i och med att han la sig i min körning?!?
Sol 2017-02-15 12:55 ! Citera #
Förmodligen så körde du så bra resten av tiden så därför blev du i alla fall godkänd. Låter som Barkabyrondellen, den är hemsk. Många kör som idioter där, troligen var den den andra bilen som gjorde en konstig manöver. Kör du på och ta det varligt i rondellerna bara.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov