Start > Körkortsforum > MC kort i sommar

MC kort i sommar

Kontorleif 2017-02-14 11:07 ! Citera #
Hej
Tänkte ta mc kort i sommar och funderar på att skaffa en moppe att öva på vissa moment som i ingår i körprovet.

Är det en bra ide tro?
Yajirou 2017-02-14 16:37 ! Citera #
Kontorleif 2017-02-14
Hej
Tänkte ta mc kort i sommar och funderar på att skaffa en moppe att öva på vissa moment som i ingår i körprovet.

Är det en bra ide tro?
Hmm, jag tycker inte det.

Det är nästan slöseri med pengar. Du kan spara pengarna från det till trafikskolan istället. Om du nu köper en moppe för att öva så kan man i princip ta en cykel i stället och öva balanseringen. Du ska kunna köra i princip 1km/h utan att ha fötterna på marken. Fast sen är det ju så att en mc är mycket tyngre och svårare att hantera då den även åker snabbare.
Det är inte så att de låter dig köra i trafiken första sekunden du kommer till trafikskolan. Även om du skulle ha lärt dig lite med moped så kommer de att gå igenom allt med dig ändå. Som om du skulle ha privatkört hemma med bil och sen tar första lektionen i trafikskolan.

Fast det är ju min åsikt.
Gäst 1 2017-02-14 22:43 ! Citera #
Yajirou 2017-02-14
Hmm, jag tycker inte det.

Det är nästan slöseri med pengar. Du kan spara pengarna från det till trafikskolan istället. Om du nu köper en moppe för att öva så kan man i princip ta en cykel i stället och öva balanseringen. Du ska kunna köra i princip 1km/h utan att ha fötterna på marken. Fast sen är det ju så att en mc är mycket tyngre och svårare att hantera då den även åker snabbare.
Det är inte så att de låter dig köra i trafiken första sekunden du kommer till trafikskolan. Även om du skulle ha lärt dig lite med moped så kommer de att gå igenom allt med dig ändå. Som om du skulle ha privatkört hemma med bil och sen tar första lektionen i trafikskolan.

Fast det är ju min åsikt.
Sluta kommentera saker om du inte vet vad som gäller!
Man får visst låta dig köra ut i trafiken direkt!
Jag tog MC kort i somras och min första lektion innehöll att jag fick köra MC´n från körskolan till deras övningsområde.
gäst104 2017-05-07 11:04 ! Citera #
Skaffa en riktig mc att övningköra istället.
köpt en naken hoj typ kawasaki er6, du kan även köra upp med en sånt om du planera ta A kort.
skriv in dig i skolan och boka direkt 8-10
körlektioner att börja med, och kör 2 lektion åt gången
jag hade kört lite moped innan (sånt med handkoppling)och haft B tidigare så jag körde 8 lektioner med körskolan innan det blir dagsför uppkörningen.
det ta jätte lång tid att får en uppkörningstid, pga alla vill ta kortet så tidigt som möjligt.
man kan inte boka tid för uppkörningen innan man har klarat teori.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov