Boka om uppkörning efter teorin?
Jag kommer behöva skriva om teoriprovet nu eftersom jag inte lyckats med uppkörningen under tidsperioden det är giltigt. Nu hittar jag tid för teori och uppkörning igen först i slutet av mars+början av april. Om jag däremot kör till en stad väldigt många timmar bort finns det tid för teori redan i mitten av februari. Då ska uppkörningen vara där i slutet av februari. Jag jobbar uppkörningsdagen, och det blir extra påfrestande att försöka ta mig till den här orten jag aldrig varit som ligger flera timmar bort, också med tanke på att det är mycket pga extrem nervositet ”blackout” som jag inte kört tillräckligt bra. Kan jag boka de här två sakerna, och sen omboka uppkörningen efter att jag skrivit teorin, till en ort närmare? Det dyker ju upp närmare tillfällen för uppkörning om nån avbokar, men inte teori, och inte i den utsträckningen att det passar med mitt jobb...
Att ta ledigt från jobbet är det simplaste. Du kan givetvis boka om körprovet, risken blir då att du inte hittar tid för körningen inom nya tidsperioden. Kan bli stressigt.
Eller så kan du köra gamla goda ”jag är sjuk” just den dagen och dra på uppkörning istället. Det hade nog jag gjort om ledighet ej var möjligt. Planera lite innan och säg en eller två dagar innan att du inte mår så bra.
Har inte den typen av jobb där det känns moraliskt försvarbart. Men ja..
Har inte den typen av jobb där det känns moraliskt försvarbart. Men ja..
Försök förklara din situation för din chef, kanske det går att lösa den vägen?
Lycka till med ditt körkort!!
Mitt råd är att inte ha bråttom.
Jag fick göra om teorin på grund av att tiden gått ut, och väntetiden var några månader. Men med mindre stress och bättre framförhållning är det nog större chans att klara det... Så om jag var du skulle jag boka ny tid för teori och uppkörning i samma stad, inte tvingas åka iväg någonstans och stressa fram det. Lycka till!
Måste man göra om säkerthetskontrollen om man skriver om teorin, dvs. efter 2 månader?
Måste man göra om säkerthetskontrollen om man skriver om teorin, dvs. efter 2 månader?
Japp, det måste du göra
Senaste foruminläggen
Rubrik