Jag har kört upp tre gånger nu. Två gånger i december, och en gång idag. Andra gången gjorde jag lite som ett test för att försöka få veta hur mycket av första uppkörningens fail som berodde på nervositet (för jag kände mig knappt närvarande då).
Det gick lite bättre på andra uppkörningen, men jag hade inte tillräckligt bra avsökning. Så nu har jag tränat det. Jag har kört flera timmar varje dag jag varit ledig från jobbet (privat). Jag och min handledare konstaterade att nu borde jag verkligen klara det om jag inte blir för nervös.
Så uppkörning idag då, på eftermiddagen, och ca två timmar innan börjar pulsen stiga. Väl där känner jag hjärtklappning, superstress. Handen darrade när jag skulle signera mitt namn. Så nä, det gick inte nu heller. Den här instruktören kändes mer hjälpsam efteråt än den förra med att gå igenom var det gått fel, menade att jag måste lugna ner mig, men ja, det är alltså betydligt fler röda grejer på detta protokollet än det förra.
Jag och min handledare har tyckt att jag kör bra och säkert nu. Nu ifrågasätter jag allt och vet inte om jag egentligen är mycket sämre eller om det var så mycket pga nerverna. Jag kände mig alltså extremt stresspåverkad, skakig.
Jag skrev ett bra resultat på teorin (två fel), men var ju skitnervös då också och mådde dåligt. Vill såklart helst slippa att göra det igen. Är det en bra plan nu att ta en körlektion (körskola som jag tagit några lektioner på för ett par månader sen) imorgon och en på måndag morgon - då hinner jag avboka ny uppkörning på tisdag om den handledaren tycker att jag på riktigt har mycket kvar att jobba på? Om jag inte gör uppkörningen på tisdag (blir i en annan, större stad då, men har kört där en del) kommer jag behöva göra om teorin.