Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen på 4 förs…

Klarade uppkörningen på 4 försöket

Zeina 2017-01-29 12:33 ! Citera #
Är så glad, tog körkortet i fredags.

Det har varit en jobbig resa med en 7 månaders o en 2,5 åring.

Började min resa 1 november i hallunda trafikskola (dem är bäst)

Har övningskört i ca 8 år så körningen var inte problem utan d var snarare teorin,

Körde intensivkurser på hallunda då läraren läser boken åt en o man är aktiv med, samtidigt kombinerade jag med körkortsonline, boken (lättlästa) & körkort appen
fick då 46 på första o 51 på andra.

Tyckte d va då drygt o tråkigt då det redan är tufft här hemma! Så hörde om bredäng där man får samma frågor som i verkliga provet betalade 2500kr pallade ej kugga mer fick 58 puäng.


Nu gällande uppkörningen.
Bokade 10 lektioner o körde i södertälje varje lektion kan gatorna hastigheten allt i huvet typ,

Fick en snäll inspektör (trodde jag då)

körde d vanliga landsväg, backning parkering, tättort, villoområde, högerregeln , cirkulationsplats o mkt mer.

Kuggade på endast rondeller då bilarna ej blinkade höger att de ska lämna cirkulationsplats så stannade jag kvar o det var rusningstrafik tyckte han att jag var dålig på ta luckor.

Körprov nr 2.

kör sent vid 16:00 o får göra en yttre säkerhetskontroll.

Han tar mig till en landsväg kolmörkt ber mig slå på heljus o tar mig ännu längre bort blir bara mörkare o mörkare. Jag gör som han säger sedan kommer vi till en bro utan kanter (jag e höjdrädd) ber mig parkera runt hörn d är fullt med snö o en jätte stor buske o vägen är skit smal d typ omöjligt att backa så d gick åt skogen.

kuggade på endast backning

körprov nr 3 samma inspektör som han första gången han kuggade denna gång på 3 punkter d va en lastbil som kom i högfart men va sjukt långt ifrån han tyckte jag skulle väntat men på första provet tyckte han jag sög på ta luckor ville ej chansa o göra samma misstag,

Han va grinig denna gång blev små irriterad att jag påminde om hans barn osv som han berättade första gången.

sen backning runt hörn gick åt skogen då d va massa is o snö på kanten tyckte han jag backade väll nära kanten.
jah blev så ledsen när jag kuggade samt utav flera anledningar tänkte ge upp hoppet!

detta va torsdagen fredagen fanns en tid fast denna gång i farsta, har typ aldrig varit där visste att jag ej skulle klara det speciellt när jag aldrig hade kört där innan men tänkte kommer pausa detta nu då jag va så lesss!!

fick göra alla moment i farsta o fick godkänt, min lärare sa han är den
hårdaste inspektören i farsta!!!


Nu är d klart iaf är sååååå glad!!!


lycka till alla fråga på om ni undrar nåt o ursäkta särskrivningen har en unge som nafsar på mig samtidigt!
Gäst 2017-01-29 16:04 ! Citera #
Grattis!
Gäst 2017-01-29 16:22 ! Citera #
Om du fick göra om säkerhetskontrollen vid din andra uppkörning så klarade du inte den första gången..
Sen låter som om du skyller mycket på att det var snöigt och halt, vädret är så i Sverige, det är varierande..

Men grattis till ditt körkort...
Zeina 2017-01-29 21:07 ! Citera #
A men han godkände mig iaf på första, han bad mig göra rent bak rutorna så kanske det han godkände på.
Gäst 2017-01-29 21:09 ! Citera #
Gäst 2017-01-29
Grattis!
Tack!

vilken befrielse så himla skönt!
zeina 2017-01-29 21:10 ! Citera #
Gäst 2017-01-29
Om du fick göra om säkerhetskontrollen vid din andra uppkörning så klarade du inte den första gången..
Sen låter som om du skyller mycket på att det var snöigt och halt, vädret är så i Sverige, det är varierande..

Men grattis till ditt körkort...
Nej jag klagar inte på snön eller så utan att det var så mkt snö o is på kanten långt ut för att backa runt
hörn får man som max ligga 20-30 m ifrån så försökte ligga där men han tyckte det var fel att försöka backa så nära kanten vilket man skall igentligen
De den 2017-01-30 02:25 ! Citera #
Bara för man klarade säkerhetskontrollen första gången betyder inte du inte behöver göra den mer gånger fick sj göra den på alla mina 3 uppkörningar även om jag klarade den första gången. Grattis till körkortet
Gäst 2020-08-03 14:12 ! Citera #
Grymt bra gjort. Det är problemet med körhandledare, man är helt beroende på deras humör och det finns inget man kan göra åt det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest