Start > Körkortsforum > Jag har klarat teori i england…

Jag har klarat teori i england, räknas det i sverige?

Akam 2017-01-27 17:17 ! Citera #
Hej. Jag har klarat av teorin i england och har bevis på det, gäller det då även i sverige eller måste jag börja om?
55 2017-01-27 21:11 ! Citera #
Akam 2017-01-27
Hej. Jag har klarat av teorin i england och har bevis på det, gäller det då även i sverige eller måste jag börja om?
Du måste göra teorin i Sverige. Hade du tagit körkort i England kan man byta det mot ett Svenskt körkort.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/har-korkort/utlandska-korkort/
Gäst 2017-01-27 23:35 ! Citera #
Nu vet inte jag hur länge teorin gäller i England, men jag utgår ifrån att dom lär ha samma regler som oss, att den inte gäller hur länge som helst.. Varför inte bara köra upp i England, klara det å sen byta in mot ett svenskt körkort :D ;)

Sen e det ju som föregående säger här, man kan inte göra terin i ett annat land sen uppkörningen här.. Även om ett engelskt körkort gäller här...
Akam 2017-02-07 01:48 ! Citera #
Tack för er hjälp!
Jag lär avsluta det i England.
Teorin gäller 12 månader innan den går ut förresten!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov