Start > Körkortsforum > Vad kostade er stadskörning?

Vad kostade er stadskörning?

MLE 2009-11-24 22:43 ! Citera #
Ska snart göra stadskörning men hittar inga pris- eller tidsuppgifter direkt så jag undrar hur mycket det kostade för er och hur lång tid det tog? Där jag går nu säger min körlärare att det tar 7 timmar (1 timme dit och en timme hem inräknat), men jag har inte frågat vad det kostar. Ska man anta att det kostar 7h*400:- då?
JR 2009-12-05 11:46 ! Citera #
Jag utgår ifrån att stadskörning är för landsortsbor detsamma som landsvägskörning är för stadsbor, dvs ett moment som avklaras med 2 elever i bilen som turas om? I såna fall lär du betala halva det normala priset. Om du är ensam i bilen betalar du väl fullt, men jag är mkt tveksam till att en bilskola skulle låta en elev köra 7h i sträck.
Gäst 2009-12-16 17:15 ! Citera #
Vet inte riktigt hur du menar. På den bilskolan jag går på som ligger i en ganska stor stad, så kör vi praktiskt taget varje lektion i stan. Jag har faktiskt aldrig hört om att det skulle finnas ett moment där man kör all stadskörning vid ett och samma tillfälle. Intressant att höra, berätta gärna mera om hur det löste sig, blev nyfiken :D !
Gäst 2009-12-21 17:53 ! Citera #
JR, du gissade helt rätt.

Stadskörning är ett moment som många (vill egentligen säga alla, men det kan jag inte garantera) trafikskolor som ligger en bit utanför städer tillhandahåller.
På min närliggande trafikskola skulle det kosta 1000 kronor, och det är ett 1 timmes långt pass där man även åker två elever i bilen, utöver läraren.

Sju timmar låter väldigt långt, är du säker på att du har fattat rätt?
Ifall dom mot förmodan faktiskt arbetar på det sättet så skulle jag kunna rekommendera dig att välja stadskörningen med en annan trafikskola, ifall du känner att du vill ha den.
Om ni är ute i sju timmar kan jag garantera att det inte kommer vara sju timmars effektiv körning. Då följer frågor i stil med - ”Kommer jag få betala dom timpriset under pauser” och dylikt.
Men som sagt, antagligen har dom förklarat fel för dig. Och har dom inte det, ta med med en annan trafikskola ifall dom inte har en väldigt god anledning till varför det är som det är.
Gabriel145 2010-01-15 01:26 ! Citera #
Min statskörning kostade ungefär 7 timmar * 400 kr..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest