Start > Körkortsforum > Tar söndar förhållandet

Tar söndar förhållandet

Sarah 2017-01-23 21:33 ! Citera #
Hej forum!

Jag hoppas ni kan hjälpa mig, för jag ved inte vad jag ska göra. :-(
För et års tid sen gick min pojkvän och jag till indroduktionskurs. Han är handledera, jag är elev. Tyvärr, köra vi nästan aldrig. Varje gång vi har testat, mår jag jättedårligt sen.
Vi har övningskört på en tom parkeringsplats 4-5 gånge totalt. Han sager att det är dumt och meningslöst att övningsköra med mig, fordi att jag ”inte lyssnar till vad han sågar.” Han tycker det är jobbigt att vara handledar. Han vill inte anskaffa handledare boken.
Om jag föreslår att det kanske skulle vara bra, blir han arrig. Han hörs det som att jag kritisera honom, och som att jag försöker ”att ljude som att jag ved allting bättre.” Jag kan inte förstå att han hörs det så. :-( Jag försöker sage det på ett bra sätt: Att jag har läst det i teoriboken, och att där står att det är bra att samarbeta med trafikskolan.
Men om jag sager det blir han jätte arrig på mig, och sager att jag ingenting ved.
Jag är räd, jag aldrig kan ta körkort, fordi han får mig att må dårligt med mig själv, innan jag riktigt är börjat.
Nån som har kört ihop med sin pojkvän/flickvän?
gäst 2017-01-24 00:34 ! Citera #
Dumpa honom, och gör det snabbt du ser toppen av isberget. hahahaah 8-) 8-) försök lösa ut det på något sätt
Gäst 2017-01-24 12:06 ! Citera #
Han försöker ju trycka ner och bestämma över dig!
Du vinner absolut på att bryta med en sådan översittare och lära dig att stå på egna ben.
Hoppas du klarar det! Önskar dig lycka till, och att du får den hjälp du behöver!
Gäst 2017-01-24 17:31 ! Citera #
Jag personligen skulle ALDRIG!!! övningsköra med min partner...
Precis som personen innan skrev så verkar han vara ett riktigt kontrollfreak...

Skaffa en annan handledare omedelbart!!!
Gäst 2017-01-24 19:00 ! Citera #
Det sista du skriver om att be honom dra åt helvete tror jag är vad alla kommer svara. Var inte tillsammans med någon som inte respekterar dig. Tänk om ni skulle få barn, skulle du vilja att de växte upp med en pappa som är så mot mamman 8-) 8-) 8-) 8-)

Jag hade dumpat och gått vidare! Har själv varit ihop med sådana killar och fy faan säger jag bara! Aldrig mer! Det är sådan skillnad att leva med en som älskar och respekterar än. Min sambo jag har nu är underbar. ;) ;) ;) ;) ;) ;)
ÄNGEL 2017-01-24 19:04 ! Citera #
Du är värd något bättre. Alla som måste trycka ner andra är såna små skitar att de ska vara själva. Ingen ska leva med dem. :x :x :x
:)
XXXX 2017-01-24 19:05 ! Citera #
Jo, din förklaring är nog rätt. Men jag tycker att du ska sluta ödsla din medmänsklighet på en sån som hand. Är han inte snäll och trevlig är han ingenting för dig. ;) ;) ;) ;)
EN VÄN 2017-01-24 19:10 ! Citera #
Det riktigt fel att du ska behöva utstå hans dåliga beteende resten av livet. Du märker själv hur han mjölkar ur dig den energi och glädje du har. Det är inte så här ett förhållande ska vara. Men du, det är ingen idé att vara bitter över det här. Se till att frigöra dig från honom och låt honom förpesta luften för någon annan stackare. Nu är det slut med att förtrycka dig. Du kommer att känna dig så himla fri och lätt i sinnet när du är av med honom. STÅ PÅ DINA EGNA BEN OCH GÅ PÅ RIKTIG TRAFIKSKOLAN....
;) ;) ;) ;) ;) ;)
Hemen 2017-01-24 20:54 ! Citera #
Försök att investera I trafikskolan istället, så tär det inte på relationen heller, om det är ont om pengar, kan ni kanske börja spara tillsammans (kostar vanligtvis lite under 20 tusen). Lycka till.
Sarah 2017-01-26 06:55 ! Citera #
Tack för svar! Det varmar.
Han har lovat att han vill försöka att sluta vara så kontrollerande. Han sager, att det är första gång han är handledare, och det endaste sättet för honom att ha kontrol, är med sin röst, för han har inte kontrol över bilen.
Jag vill ta en lång samtal med honom innan nästa övningskörning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov