Start > Körkortsforum > Uppkörning - Tips

Uppkörning - Tips

Coolingen 2017-01-17 02:22 ! Citera #
1. Skit i hur eller vad du gör dagen innan, vare sig du inte kan somna och är vaken till kl 4 så spelar det ingen roll, du gör själv som du själv känner fungerar bäst för dig i förberedelserna.(Sova och vara utvilad är ju dock bra men hursomhelst)

2. Välj en strategisk tid att köra upp på. 10 / 14 - är bra tider få du mest troligen hamnar mellan rusningstrafiken och all annan trafik som skulle kunna skapa problem.

3. Välj körskola baserat på område, känner du dig trygg i att veta vart man ska åka och hur du ska bära dig åt när man får instruktioner kommer planering av körning bli enkel och därmed också växling, uppsyn osv då du slipper stirra sönder trafikskyltar.

4. Alla misslyckas, frågan är bara i vad, när och hur. (Eller så klarar man allt för man är ett underbarn) Kuggar man kör man upp igen, och igen och igen. Lita på dig själv. Känner du att du är redo för uppkörning då kör du upp, oavsett om din körskollärare säger att du behöver 5 lektioner till, det är du själv som tar dig framåt i livet.

Detta är lite av mina tips, de kanske är fullständigt efterblivna men någon kanske har användning av dom :)
Coolingen 2017-01-17 02:24 ! Citera #
Menar klockan är 02:22 och jag kände för att dela med mig av lite tips på en tisdag såatteh. Men ja klarade teori och uppkörning på första så något gör man väl rätt.
Mike 2017-01-17 14:45 ! Citera #
Oh jag är så nervös,jag tänker bara fel att jag kommer inte att klara det:((
Gäst 2017-01-25 19:43 ! Citera #
# Var ”överinlärd”= säker !!
# Kolla lite var man brukar få köra - det vet körskolläraren. Man kan få många bra tips :)
# Boka lektion före/efter uppkörning
# TALA med den du kör upp med

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo