Start > Körkortsforum > Synundersökning

Synundersökning

Ville 2017-01-16 16:42 ! Citera #
Hej!

Kanske en dum fråga, men ska man göra synundersökning när man betalat ansökan om övningskörningstillståndet eller innan man söker?
John 2017-01-16 21:01 ! Citera #
JAg gjorde det precis efter min körkortstillstånds 4 timmar långa föreläsning. tror inte det spelar roll vilken, men av erfarenhet från nära o kära, så är det alltid körkortstillstånd som man tar först och sen synundersökning
Ilona 2017-01-16 22:04 ! Citera #
Efteråt när man skickat ansökan om körkortstillstånd går man till leg.optiker eller trafikskola och gör synundersökning där, de skickar resultatet till transportstyrelse. De börjar handlägga din ansökan och beslut kommer om ca en-två veckor. Alltså man får inget körkortstillstånd om man inte gör synundersökning!
Gäst 2017-01-16 22:41 ! Citera #
Jag sökte först körkortstillstånd och sedan gjorde min körskola en synundersökning på alla som inte hade hunnit lösa det ännu.. Om man var inskriven på körskolan så var det gratis, men det är inga stora pengar det handlar om även om man måste göra det hos en optiker.. Det enda ska tänka på är att ha gjort en undersökning INNAN du ska börja övningsköra, för utan ett sådant intyg så får du inte övningsköra, det gäller både privat och hos en körskola..
Ville 2017-01-17 18:49 ! Citera #
Tack för svaren, men glömde o fråga om man ska ha med sig papper som dom fyller i eller skickar dom resultatet direkt till transportstyrelsen?
Gäst 2017-01-18 13:35 ! Citera #
Ville 2017-01-17
Tack för svaren, men glömde o fråga om man ska ha med sig papper som dom fyller i eller skickar dom resultatet direkt till transportstyrelsen?
Bra fråga, jag vet faktiskt inte eftersom jag gjorde min synundersökning på trafikskolan, dom skötte allt det där..
Men jag antar att även optikern sköter om allt det där, men som sagt, har inte en susning :)
T. 2017-01-18 19:57 ! Citera #
Gäst 2017-01-18
Bra fråga, jag vet faktiskt inte eftersom jag gjorde min synundersökning på trafikskolan, dom skötte allt det där..
Men jag antar att även optikern sköter om allt det där, men som sagt, har inte en susning :)
Jag gick till optikern för att få ett intyg och kan berätta att det pappret får man själv skicka in till Transportstyrelsen. :)
Adam 2018-08-19 04:14 ! Citera #
Vad är skillnaden mellan körkorttillstånd och första beslut som man får från trasportstrelsen.
Alexandra 2018-08-19 12:55 ! Citera #
Adam 2018-08-19
Vad är skillnaden mellan körkorttillstånd och första beslut som man får från trasportstrelsen.
Om du får ett körkortstillstånd så får du börja övningsköra direkt.
Får du däremot ett ”första beslut” så är ansökan fortfarande under behandling och ett slutgiltigt beslut är ej taget.
Vet dock inte om man får övningsköra då, tror inte det eftersom det inte är ett fullständigt beslut.
Lowe 2019-04-14 00:49 ! Citera #
Hej,
Lite sen, jag vet.
Jag ansökte om ett körkortstillstånd för att få övningsköra, men glömde att komplettera synintyget. Därmed blev min ansökan avvisad.
Nu tänkte jag ansöka igen? Är det bara att upprepa processen på deras hemsida eller måste man börja överklaga och hålla på? :?
Tack på förhand!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor