Start > Körkortsforum > Vill känna mig säkrare till te…

Vill känna mig säkrare till teorin, tips?

Anonym 2017-01-10 18:30 ! Citera #
Hej! När jag gör proven här på korkortonline får jag alltid 56 poäng, alltså 80% rätt och ibland tillomed 53. Men jag har läst körtkortsboken 1 gång, och gör oftast det stora provet som går på tid en gång per dag + de lite mindre testen med tex 30, 15,5 frågor och upprepar dem så länge jag orkar. Men jag vill känna mig ännu säkrare till teorin, har teorin den 19/1 alltså nästa vecka. Har ni några tips på hur jag kan höja procenten så jag får fler rätt och kan känna mig säkrare? Behöver tips!
Gäst 2017-01-10 21:02 ! Citera #
Anonym 2017-01-10
Hej! När jag gör proven här på korkortonline får jag alltid 56 poäng, alltså 80% rätt och ibland tillomed 53. Men jag har läst körtkortsboken 1 gång, och gör oftast det stora provet som går på tid en gång per dag + de lite mindre testen med tex 30, 15,5 frågor och upprepar dem så länge jag orkar. Men jag vill känna mig ännu säkrare till teorin, har teorin den 19/1 alltså nästa vecka. Har ni några tips på hur jag kan höja procenten så jag får fler rätt och kan känna mig säkrare? Behöver tips!
Ja alltså mitt största tips är bara att läsa in mer, alltså i boken eller kapitlerna här på sidan. När jag har gjort testen under en längre period började jag känna att jag automatiserade svaren, så kom ihåg att lär dig varför du svarar som du gör! - och de du får fel på, läs på om varför du svarade fel och varför de andra svaret var rätt.

Det jag även har gjort var att gå igen svaren med en föräldrar eller kompis! :)

Jag har själv min teori imorgon & måste erkänna att jag är jättenervös, men ser det själv som ett tecken på att jag har pluggat mycket & verkligen vill det här.

Lycka till!
Gäst 2017-01-13 19:24 ! Citera #
Ladda ner alla appar som finns därute till mobilen så du får fler olika frågor. Läs boken igen.
Gäst 2017-01-14 00:07 ! Citera #
Hej mitt tips är att läsa boken minst 1 gång till samt göra flera stycken tester varje dag.

När jag gjorde mitt test så hade jag läst boken 2 gånger och gjort 50+ prov.

Klarade det då med 61/65

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov