Start > Körkortsforum > Andra gången jag tar körkort, …

Andra gången jag tar körkort, fråga.

Tudilu 2017-01-08 03:17 ! Citera #
Tja! Nu i veckan har jag skrivning och uppkörning. Jag hade körkort för lite över 2 år sen men förlorade det pga rattfylla. (Dagen efter).

Hur som helst så undrar jag om han jag kör upp med, kan se att jag haft körkort förut, och om han kan det - ser han då varför jag blivit av med det?

Och om han nu inte kan se det, skulle det vara smart att berätta de för honom, atr jag haft körkort men inte varför jag blev av med de, kanske kan säga fortkörning eller något. Om han vet att jag haft körkort vet han att jag klarat de förut, och kanske blir lite snällare. Eller tvärtom att han blir hårdare för att jag förlorat kortet?
55 2017-01-08 08:44 ! Citera #
Mitt råd till dig är att inte prata om att du har haft körkort förut, förarprövarn vet det ändå. Lyssna bara på instruktioner och kör bil så bra du kan, så grejer du kortet igen
Gäst 2017-01-08 11:25 ! Citera #
Tudilu 2017-01-08
Tja! Nu i veckan har jag skrivning och uppkörning. Jag hade körkort för lite över 2 år sen men förlorade det pga rattfylla. (Dagen efter).

Hur som helst så undrar jag om han jag kör upp med, kan se att jag haft körkort förut, och om han kan det - ser han då varför jag blivit av med det?

Och om han nu inte kan se det, skulle det vara smart att berätta de för honom, atr jag haft körkort men inte varför jag blev av med de, kanske kan säga fortkörning eller något. Om han vet att jag haft körkort vet han att jag klarat de förut, och kanske blir lite snällare. Eller tvärtom att han blir hårdare för att jag förlorat kortet?
För de första e det inte säkert att det är en ”han” kan lika gärna vara tvärt om..

Mitt råd är att inte säga något alls..

Rätt säker på om du säger något om att du haft körkort förut kommer det låta som att du skryter, vilket bara kommer att leda till att människan kommer att bedöma dig hårdare..

Vist det är en fördel att köra upp när man redan haft körkort, nu vet inte jag om ”hen” kan se om du redan haft körkort eller varför du blev av med det, men att ha körkortsåterkallelse på sig är inte precis en fördel å kommer bara ses som att du har varit oansvarig...
Tudilu 2017-01-08 13:10 ! Citera #
Låt oss säga hen då för i dagens samhälle kan man ju va giraff om man vill :-)

Men tack iallafall för rådet, har tänkt mycket på det här och har kommit överfund att de kan va både negativt och positivt men de e lika bra och va tyst om det.

Frågan är, om han ser de på sin lilla Ipad att jag blitt av med de förut!
Tudilu 2017-01-08 21:04 ! Citera #
55 2017-01-08
Mitt råd till dig är att inte prata om att du har haft körkort förut, förarprövarn vet det ändå. Lyssna bara på instruktioner och kör bil så bra du kan, så grejer du kortet igen
Okej du är säker att hen som jag kör upp med, vet att jag haft det förut?
Har du nån aning om dom ser anledning till att jag blev av med det?

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov