Start > Körkortsforum > Sluta nojja

Sluta nojja

128soderort123 2017-01-05 10:31 ! Citera #
Tänkte bara hälsa alla som har sin stundande uppkörning lycka till samt be är att inte läsa för mycket här.

Jag satt hela natten här och på flashback och läste om orättvisa och petiga ispektörer, sov 0 timmar och mådde askasst.

Klarade körprovet nu i morse på första försöket, i det så fruktade Farsta, i -10, med motorvägar fulla med fruset vägsalt och med plogade vägar. Inspektören sa iofs inget alls förutom ”höger” ”vänster” ”mot hökarängen”, men han klagade ju då heller inte på mina små missöden med kopplingen.

Så, sluta trigga ångesten genom att läsa arga affektinlägg här, kan jag klara av att ta körkort kan du också!

Tjo.
Gäst 2017-01-05 10:34 ! Citera #
Oplogade vägar* ska det såklart stå
Gäst 2017-01-05 12:13 ! Citera #
Stort grattis! Och bra med ett peppinlägg här på forumet. Man är ju nervös inför sin uppkörning och det blir ju inte bättre när det snöat och blivit helt dessutom. Fick du ta ner farten generellt när du körde upp idag? Hur var det på påfart och avfart och motorväg? Jag ska lyda ditt råd och försöka fokusera istället för att läsa tråkiga inlägg.
128soderort123 2017-01-05 12:44 ! Citera #
Gäst 2017-01-05
Stort grattis! Och bra med ett peppinlägg här på forumet. Man är ju nervös inför sin uppkörning och det blir ju inte bättre när det snöat och blivit helt dessutom. Fick du ta ner farten generellt när du körde upp idag? Hur var det på påfart och avfart och motorväg? Jag ska lyda ditt råd och försöka fokusera istället för att läsa tråkiga inlägg.
Tack!

Motorvägarna var ganska lugnt, gäller bara att inte göra massa plötsliga rörelser så är allt stabilt.

När man åker runt på oplogad väg med med snömodd höll iaf jag 5-10 kmh under, alltså typ 20/25 på 30väg och 40/45 på 50väg. Mest för att det är lite som att åka på en tvättbräda (snö/isklumpar här och var som inte syns bland allt det mjuka), så blir bekvämast så. Gällar att inte vara för tung på gasen bara så du inte tappar fästet :)
Gäst 2017-01-06 11:23 ! Citera #
Grattis.

Åkte du ut på motorvägen och sen av mot hökarängen?
Vände du i hökarängen ellet åkte du mot gubbängen?

:)
Gäst 2017-01-14 16:21 ! Citera #
128soderort123 2017-01-05
Tänkte bara hälsa alla som har sin stundande uppkörning lycka till samt be är att inte läsa för mycket här.

Jag satt hela natten här och på flashback och läste om orättvisa och petiga ispektörer, sov 0 timmar och mådde askasst.

Klarade körprovet nu i morse på första försöket, i det så fruktade Farsta, i -10, med motorvägar fulla med fruset vägsalt och med plogade vägar. Inspektören sa iofs inget alls förutom ”höger” ”vänster” ”mot hökarängen”, men han klagade ju då heller inte på mina små missöden med kopplingen.

Så, sluta trigga ångesten genom att läsa arga affektinlägg här, kan jag klara av att ta körkort kan du också!

Tjo.
Grattis!!!!! Underbart!! Jag klarade det oxå på första i Farsta som privatist o rekommenderar verkligen ingen att tro på allt som står här om Farsta, det mesta är bara bitterhet.
Anna 2017-01-16 07:01 ! Citera #
Hej! Jag har min uppkörning idag!
Sovit jätte dåligt, ont i magen och allmänt stressad!

Jätte skönt att höra att det går bra för några! Kan tänka mig att folk som klarar körkortet inte har samma behov av att skriva här!

Jag ska verkligen försöka se detta som en dyr körlektion om det nu går!
Gäst 2017-01-16 08:23 ! Citera #
Ja se det som en något dyrare lektion... tänk dig att vissa går 70 lektioner. Du har råd att kugga typ 15 gånger till samma pris
Harry 2017-06-18 00:28 ! Citera #
Får man använda fidget spinner när man kör bil?
Typ såna här: www.fingerspinner.nu
Gäst 2017-06-18 10:59 ! Citera #
Harry 2017-06-18
Får man använda fidget spinner när man kör bil?
Typ såna här: www.fingerspinner.nu
Nej wtf

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo