Start > Körkortsforum > Bilmärken

Bilmärken

Gäst 2017-01-02 12:06 ! Citera #
Vad tycker ni om följande märken :
Ford, Peugout och Opel.

Håller på att leta efter en billig begagnad bil modellår 2004 och uppåt.

Men hör mest skit om Ford och Peugout. Är de verkligen så dåliga som folk säger?
Skoda låter som det bästa alternativet just nu men jag tycker verkligen om Fords utseende o så.
Gäst 2017-01-02 13:04 ! Citera #
Det är absolut inget fel på Ford..
Och Skoda kan du även kolla på med gott samvete, det är bra bilar!

Har kört båda märkena så jag vet vad jag talar om. Vi hade Ford Focus på körskolan, dock en diesel, men det var väldigt bra tryck i den och man satt som en kung i sätena :)

Skoda Octavia hade min sambos brors tjej, så den fick jag köra lite då och då, tycker att man satt lika bra i den, dock så tycker jag att man ser lite sämre ut i bakrutan på en Skoda än vad man gör på en Ford.. Så jag hade satsat på en Ford om jag vore dig :D
Gäst 2017-01-02 17:06 ! Citera #
Tack för svaret :)

Har du eller någon annan nån erfarenhet av Peugout då?
De verkar rätt så billiga att köpa
Gäst 2017-01-02 20:23 ! Citera #
Japp det har jag, min storebror hade en Peugot, men den hade han bara problem med.
Samma sak hade två av hans vänner som även dom hade Peugot bilar, dom var oftare inne på verkstaden än ute på vägarna.. Så det kan ju vara en av anledningarna till att just dom bilarna är lite billigare :) :D
Gäst 2017-01-03 02:47 ! Citera #
Gäst 2017-01-02
Det är absolut inget fel på Ford..
Och Skoda kan du även kolla på med gott samvete, det är bra bilar!

Har kört båda märkena så jag vet vad jag talar om. Vi hade Ford Focus på körskolan, dock en diesel, men det var väldigt bra tryck i den och man satt som en kung i sätena :)

Skoda Octavia hade min sambos brors tjej, så den fick jag köra lite då och då, tycker att man satt lika bra i den, dock så tycker jag att man ser lite sämre ut i bakrutan på en Skoda än vad man gör på en Ford.. Så jag hade satsat på en Ford om jag vore dig :D
:scared:
Bara för att du har kört dom vet du inte vad du snackar om ...
Vi har haft flera olika modeller av Mondeo. Brukar krångla med det mesta, sidspeglar, baklucka, luckor m.f.
Mamma har en Pegga, den rullar på bättre och med färre problem.
Sedan förvisso har du inte fel angående Skoda, det ska vara bra bilar. : )
Gäst 2017-01-03 14:01 ! Citera #
Gäst 2017-01-03
:scared:
Bara för att du har kört dom vet du inte vad du snackar om ...
Vi har haft flera olika modeller av Mondeo. Brukar krångla med det mesta, sidspeglar, baklucka, luckor m.f.
Mamma har en Pegga, den rullar på bättre och med färre problem.
Sedan förvisso har du inte fel angående Skoda, det ska vara bra bilar. : )
Jo du jag vet vad jag pratar om, för våran familj har varit trogna Ford ägare större delen av mitt liv, och vi har då inte haft några som helst problem med dom bilarna. Det enda som jag vet krånglade var luftsensorn på pappas ena Mondeo som han hade. Men förövrigt har det varit jättebra bilar där alla har gått igenom besiktningen utan några som helst problem eller anmärkningar.. Så du kanske hade en massa måndags exemplar av just den bilmodellen :)

Skoda är bra bilar, iaf dom som kom efter 2002 och framåt :)
Gäst 2017-01-03 15:50 ! Citera #
Gäst 2017-01-03
Jo du jag vet vad jag pratar om, för våran familj har varit trogna Ford ägare större delen av mitt liv, och vi har då inte haft några som helst problem med dom bilarna. Det enda som jag vet krånglade var luftsensorn på pappas ena Mondeo som han hade. Men förövrigt har det varit jättebra bilar där alla har gått igenom besiktningen utan några som helst problem eller anmärkningar.. Så du kanske hade en massa måndags exemplar av just den bilmodellen :)

Skoda är bra bilar, iaf dom som kom efter 2002 och framåt :)
Besiktning =/= bra bil

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo