Farsta

Gäst 2017-01-01 13:15 ! Citera #
Nån som kört upp i farsta på senaste o kommer ihåg hur ni körde
Kammi 2017-01-01 13:25 ! Citera #
Jag körde upp i april och maj och fick köra ungefär samma rutt båda gångerna. Från Trafikverket mot Haninge, rondeller, parkering (backa in), backa runt hörn och lite runt omkring innan jag fick återvända till Farsta via Länna på första uppkörningen.
Gäst 2017-01-01 13:28 ! Citera #
Okej. Var det skyltarna mot haninge och sen haninge centrum. Och sen tillbaka via länna o ut på motorvägen o sen av vid farsta eller larsboda?

Körde du vid någon svår trafiksignal? :)
Ela 2017-01-02 22:08 ! Citera #
Hej
Kag körde idag. Blev kuggad pga jag körde över stoplinje vid trafikljus. Jag var så jävla (sorry) nervössss. Vi tog första höger ut ur trafikverket och sedan bänster och mot nynäshamn. Sedan var det några cirkulationplats. Mot Trångsund. Mot stockholm. Mot huddinge C. Jag fick inte ngn säkerhetskontroll. Det kanske var för att jag körde med trafikverketsbil. Fickparkering fick jag också.
Glöm inte högerregel !!!!! Viktigt
Lycka till
Gäst 2017-01-03 01:44 ! Citera #
Hej,

Var körde du innan du vände i trångsund. Skyltarna mot stockholm i länna? Och var fick du fickparkera :)
Gäst 2017-01-03 01:44 ! Citera #
Och var någonstans åkte du mot hudinge c?
Ela 2017-01-04 13:12 ! Citera #
Jag var så nervös jag bara kommer ihåg skylttarna :(
Du ska få jätte bra anvisningar. Hon talade om tex om cirka 200 meter ska du vända till vänster. Fokusera på vägen skylltar osv . Vet du varför jag missade . Jag hade kört i farsta dagen innan. När man åker ut först vänster och sedan vänster igen kommer man till en väg med 4 körfält där gäller väjningsplikt. Jag hade övat där. Dagen efter körde vi runt och kom till samma väg från ett annat hål. Jag trodde jag var på samma plats och trodd det gällde väjningsplikt. Jag var så dum att jag kollade inte noga att det fanns stoplinje och trafikljus och rullade bilen över stoplinje för att kunna se höger och vänster noga. Försök inte rita en bild. med nervösitet kan man göra dumma saker som jag :))
Gäst 2017-01-04 18:31 ! Citera #
Synd, nästa gång tar du :-)

Var månstans fickparkera du?
Gäst 2017-01-05 22:05 ! Citera #
Någon annan som kört upp i farsta och kan beskriva var de fick köra?
Bettus 2017-01-06 09:38 ! Citera #
Jag körde upp igår o klarade det:))) ja fick parkera på nån hemköp kan d kanske va tyresö? Backparkering. Sen fick ja backa runt ett hörn o d gick men d va lite fram o tibaks pga alla bilar o massa snön osv. Ja fick köra upp totalt 25 min. Vilken lättnad när hon sa att ja va godkänd:)))))

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor