Start > Körkortsforum > Nervös

Nervös

Katja 2016-12-26 22:40 ! Citera #
Hej!
Har uppkörning denna torsdag och är nervös mest för att parkera för att jag känner mig stressad av andra bilar som är tvugna att vänta på mig när jag exempelvis backparkerar ! Har ni några tips för att sluta lägga fokus på andra när jag parkera? Hur ska man tänka för att inte stressa upp sig i onödan :o
Jonis 2016-12-26 23:40 ! Citera #
Hej Katja,

Du kan försöka släppa förbi dem om du ser att det är bilar bakom. Det är opraktiskt att hålla uppe trafiken endå. Om någon väntar på dig vid en parkering är det ju hur lugnt som helst. Du behöver inte ens parkera hela vägen för att folk ska kunna köra förbi.

Stressa inte upp dig på parkering, Katja. Det går så enkelt i praktiken. Det är ingen idé att stressa upp dig och tänka på det nu.
E.b 2016-12-27 07:31 ! Citera #
Hej!

Har också uppkörning på fredag och börjar bli väldigt nervös! Känner mig så taggad men ändå så fruktansvärt nervös, hoppas bara nervositeten inte tar över ;(
Lycka till!!
tjena 2016-12-27 10:58 ! Citera #
Lägg dig inte så nära bilarna som är parkerade jämte rutan du vill backa in. Det ger dig tid att justera medan du backar in. Då pratar jag inte om fickparkering där man ställer sig närmare. Ta gärna ner höger sidospegel så du ser att du hamnar rätt/rakt. Blir det fel så kör rakt fram litegrann, justera och backa in. Det får man göra. Hellre mer åt vänster än höger när du parkerat då du måste lämna utrymme så att han som kör bilen till höger kommer in i din bil. Glöm inte ta upp sidospegeln när du är klar.
Gäst 2016-12-27 11:56 ! Citera #
Skulle inte rekomendera att ta ner en spegel. Om man övar att backparkera kanske 15 gånger så sitter det :-) utan att ta ner spegeln =)
Gäst 2016-12-27 17:46 ! Citera #
Gäst 2016-12-27
Skulle inte rekomendera att ta ner en spegel. Om man övar att backparkera kanske 15 gånger så sitter det :-) utan att ta ner spegeln =)
Man får ta ned den på uppkörningen, men se för guds skull till att du kommer ihåg att ställa den rätt sen, något som jag missade - fast korrigerade det fort och diskret ;)
Gäst 2016-12-27 19:31 ! Citera #
Va kan ni inte backa? Då är man inte redo för uppkörningen?
Gäst 1 2016-12-27 19:57 ! Citera #
Gäst 2016-12-27
Va kan ni inte backa? Då är man inte redo för uppkörningen?
Jag håller med dig!!!
Skrämmande hur folk kan boka uppkörningar när dom inte är full lärda..
Inte konstigt att det kuggas till höger och vänster, sedan sitter dom här och klagar...löjligt! :D
Malin 2016-12-27 21:30 ! Citera #
Men snälla det är skillnad på att inte kunna backa och att bli stressad och nervös av det.

Ta det lugnt och gör ditt bästa! Min parkering (skulle backa in) blev inte perfekt då jag kom in lite snett men jag fixade till det och klarade ändå uppkörningen och fick körkortet :)

Lycka till!
Katja 2016-12-29 17:22 ! Citera #
Uppdatering: ÖVERLEVDE allt gick perfekt på uppkörningen:D skakade med benet så himla mycket men klarade det:D Backparkering gick perfekt :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo