Start > Körkortsforum > Automat körkort 2017! hjälp (e…

Automat körkort 2017! hjälp (endast seriösa som acepterar auto folk)

Tino 2016-12-23 15:38 ! Citera #
Tja! kan börja me att jag tänker ta automat och och så ere bara!

Så nu till mina frågor....

har kört nåra år sen auto.. och nu lite igen så samanlagt kanske me alla gånerna jag har kört blire typ 1 månad så de jag undrar är... hur länge kan de ta o få auto kort? och ska man ta instesivt? eller normalt? hur funkar de dära för jag har hört man kan ju gå till en skola och köra up sen säger dom va dom tkr o tänker exempel du behöver träna på bla bla du behöver 10 lektioner.. okej hur funkar de då? ska man säga aa jag tar detta som intesivt? betyder de då att jag ska säga aa jag vill köra 1 gång om dagen? eller vadå hur funkar allt det dära de är så snurrigt!!

tänkte plugga Bonniers via datorn vill ta korten i Mars/april typ tänkte köra privat kanske 2 timmar om dagen och kanske studera i bonniers för de är ju som boken i 2 timmar om dagen... så säger vi jag kör automat och läser den sidan och går lite runt i nätet hit och dit testar och läser runt kan man då tänka sig kunna gå o visa up sig i skolan i våren typ? låter de bra ide? eller tror du de är för tidigt? hoppas nån förstår de jag försöker förklara tack för alla svar och hjälp! Tar risk 1 strax dock 2an vet ej när man ska ta den riktigt..... när? :)
Gäst 2016-12-23 16:13 ! Citera #
Lika lång tid som manuell, minus en eller max 2 körlektioner.
Gäst 2016-12-26 14:43 ! Citera #
Jag tog automat. Det tar ungefär lika länge som manuellt, det enda du slipper är att lära dig växling. Det är inte det som är det svåra med körningen, utan risk och körbeteende i olika situationer. Det kommer du märka. Men att ta automat över manuell tjänar dig inte så mycket tid.

Ingen kan säga till dig om du ska köra intensivt eller inte då inlärning är helt individuell. Jag köpte körpaket på körskola och det tog 2 månader för mig att ta körkortet. Klarade både teori och uppkörning på första. Det finns alltså inget ”man” ska. Du är en individ.

Jag kan tillägga att du måste kunna exakt samma teori som för manuell växlad bil, dvs du måste veta hur en manuellväxlad bil funkar, hur du kör ekologiskt med en sån även om du kör för automat.

Risk2(halkan) tar du i slutet på utbildningen.

Förstår inte hur du kan vara förvirrad över körskola? Du kommer planera hur ofta du vill köra med dem sen hur ofta det blir är helt fritt att välja. Enkelt.

Klart du kan ta körkortet tills april... Men det beror på om du kuggar teori eller uppkörning. Har du otur blir du fast och måste göra omprov.

Jag tycker att om du vill ha körkort för att ”visa upp dig” i skolan stressar du för en dålig anledning...
Gäst 2016-12-26 18:30 ! Citera #
Nej nej hahaha :P de inte drf jag fixar men vill bar ha de klart.. men aa tack för all info :P
Gäst 2016-12-30 07:06 ! Citera #
Hej jag heter tina Jag hartagit körkort automat efter 1 år och jag är nöjd med detatt jag har kört manuellt bil .3 år men efter 3 år jag har funderat mig att ta körkort automat om jag vill nu kan jag klara för manuel körkort dom som har manuel körkort ahah fortfarande alla kör automat bil ;)
Gäst 2016-12-30 19:07 ! Citera #
Gäst 2016-12-30
Hej jag heter tina Jag hartagit körkort automat efter 1 år och jag är nöjd med detatt jag har kört manuellt bil .3 år men efter 3 år jag har funderat mig att ta körkort automat om jag vill nu kan jag klara för manuel körkort dom som har manuel körkort ahah fortfarande alla kör automat bil ;)
Eh va?
Gäst 2017-01-09 21:35 ! Citera #
Tog körkort för automat. Tog mig tio mån från att jag började tills jag hade körkortet. Hade inte bråttom..Hade rätt mycket på jobbet, så la inte så mycket krut på övningskörandet privat förrän efter ca 5 mån, läste teoriboken en gång, gjorde sen datatest på nätet som fan veckan innan teoriprovet. Som jag fixade på första försöket. Uppkörningen tog jag på tredje försöket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo