Start > Körkortsforum > Nykuggad - försök 2 annan stad…

Nykuggad - försök 2 annan stad?

Felicia 2016-12-21 19:06 ! Citera #
Hallåhallå! Jag hade uppkörning idag, och kuggades. Jag kan ju säga att jag hade både feber och kräktes när jag kom hem så ni kan förstå hur jag mådde.. fanns ingen ny tid förns i februari så tittade på andra orter, och valde då Ljungby. Är det någon här som vet hur det är där? Är det svårt att köra upp där? :)
Gästen 2016-12-26 15:01 ! Citera #
Vet inte hur det ser ut där. Mitt tips är dock att det inte är fel på staden. Du ska kunna köra bil i ödsliga Norrland och centrala Stockholm i princip, om du är klar med din utbildning.

Sen kan det vara en fördel att köra upp i samma stad, för då känner du kanske till staden lite mer. Med enkelriktade vägar. Visst, det ska ju inte ha så mycket betydelse, så nu säger jag emot mig själv lite grann.

Men då underlättar det, och ett tips jag fick inför uppkörningen av körläraren var att göra det så enkelt som möjligt för sig. Det är inte rätt tillfälle att vissa sina skills i att häva sladdar på en uppkörning om man säger så.

Men givetvis, finns det inga lediga tider, så är ju en annan stad ett bra alternativ, så du slipper skriva om teorin :)
Gäst 2016-12-26 17:21 ! Citera #
Ja man kanske ska. Men om man inte kört i centrala stockholm är det stor skillnad. Kan inte komma på många städer där cykelbanor går kors och tvärs snett över gatorna och där det är oklart huruvida det är en bussfil eller inte bredvid dig.
Gäst 2016-12-28 06:18 ! Citera #
Jag skulle personligen inte valt en ny ”främmande” stad jag aldrig kört i förut. Visst att du kan köra, men att ha pressen på uppkörningen och hitta i en ny stad. Där är allt nytt. Jag skulle säkert hamna fel någon gång om jag på uppkörningen i en ny stad ska följa väganvisningar och samtidigt försöka köra så perfekt som möjligt.

På min uppkörning underlättade det väldigt mycket att jag hade kört alla vägar förut på både privat och med trafikskolan. Då behövde jag inte bli överraskad och göra hastiga beslut utan istället fokusera på att köra mitt bästa.
Gäst 2016-12-28 13:39 ! Citera #
Gäst 2016-12-28
Jag skulle personligen inte valt en ny ”främmande” stad jag aldrig kört i förut. Visst att du kan köra, men att ha pressen på uppkörningen och hitta i en ny stad. Där är allt nytt. Jag skulle säkert hamna fel någon gång om jag på uppkörningen i en ny stad ska följa väganvisningar och samtidigt försöka köra så perfekt som möjligt.

På min uppkörning underlättade det väldigt mycket att jag hade kört alla vägar förut på både privat och med trafikskolan. Då behövde jag inte bli överraskad och göra hastiga beslut utan istället fokusera på att köra mitt bästa.
Jag kände samma sak när jag körde upp, visserligen klarade jag på första försöket. Men när vi skulle boka uppkörningen så fick antingen välja mellan Örebro eller Katrineholm. Och då valde jag Katrineholm, just för att trafikskolan ligger där, och jag hade övningskört mycket där med dom samt privat med min handledare.

Jag skulle aldrig välja att ha min uppkörning i en ny stad, det räcker med press och nervosistet som det är man kommer till en uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov