Har haft totalt tre körlektioner med körskola, alltså kört mest privat, började i somras. Nu failat två uppkörningar. Anledningen att jag körde upp igen typ en vecka efter första fail var att jag då varit så nervös att jag inte kunnat somna förrän 4 på morgonen innan, och typ inte kände att jag var med i mitt huvud. På uppkörning två var jag mindre nervös, hade sovit och så, men åter igen när jag tänker tillbaka så var den där stressen där och blockerade liksom en del av min förmåga att riktigt sitta där och ”vara med”. Jag missade en stoppskylt, jag lade mig i fel körfält i cirkulationsplats (-jag visste att jag skulle rakt igenom, och jag fattar inte hur jag kunde se fel på skyltarna), jag kollade inte när jag skulle köra ut på en väldigt lugn gata efter att ha fickparkerat (-fick rätta till fickparkeringen en gång, kollade då, men tydligen kom det inte med sen när vi skulle därifrån). Jag körde runt med min handledare en timme innan och han tyckte jag hade koll. Men kanske har inte han koll.
I alla fall, nu undrar jag vilken strategi jag bör ha för att fixa det här. Det känns ju som att jag behöver mer erfarenhet, behöver få in saker mer i ryggmärgen. Har på mig till mitten av februari innan teorin går ut, men får väl i värsta fall göra om den.
Kan jag få nån hjälp med det här av fler körlektioner, eller räcker det att köra mer privat iom att jag vet att det jag behöver bli bättre på är att ta in ALLT? Instruktör nr 2 sade att jag är på väg men inte framme, att jag har några bollar i luften men klarar inte att ha alla bollarna i luften ännu.
Tänker att den jag kört med har tagit för mycket kommando om vad jag ska göra, instället för att jag fått öva så mkt på att ”följa instruktioner självständigt”.