Start > Körkortsforum > Är det stor skillnad på elevce…

Är det stor skillnad på elevcentralen och teoriprovet?

Malin 2016-12-16 15:32 ! Citera #
Hej jag ska köra upp nästa vecka och göra provet med. Är det stor skillnad på elevcentralens frågor och teoriprovets frågor? Vad måste jag plugga extra? :)
Amanda 2016-12-16 16:13 ! Citera #
Hej! Jag gjorde teoriprovet för ungefär en vecka sen och jag tycker att det är jätte stor skillnad mellan elevcentralens frågor och det riktiga teoriprovet. Det riktiga teori är nog nästan dubbelt så svårt.
Kan inte riktigt säga vad som kommer på provet eftersom det är olika för alla.. Men jag fick mycket frågor med bilder och sen t ex ”hur bör du göra här?” ”*Är bilen rätt placerad?” osv.
Hoppas provet går bra för dig, lycka till!!
Nyx 2016-12-16 18:07 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet igår, skrev en lång post om det igår med i teoriprovet-delen av forumet.

Elevcentralens frågor och de på mitt prov var nära varandra. Skulle tro att de flesta som upplever provets frågor som svårare är för att de sett frågorna på elevcentralen så många gånger.
Gäst 2016-12-16 18:50 ! Citera #
Läs körkortsboken. Alla svar finns i den.
Gäst 2016-12-16 22:26 ! Citera #
Jag skulle vilja säga att de påminner mycket om varandra. Åtminstone i hur frågorna är ställda. Det är ju givetvis inte samma frågor, men har man gjort frågorna på elevcentralen så känner man igen sig i hur frågorna ställs. Sen kanske jag tyckte de riktiga frågorna var en aning svårare, men det var nog mest för att jag var så van vid elevcentralen. Fick 64/65 iaf :)
gästen 2016-12-17 00:12 ! Citera #
Jag gjorde provet härom dagen, en del frågor var EXAKT lika. Men om du klarar dom på elevcentralen bör du klara provet med en stor säkerhetsmarginal.
Johanna 2016-12-19 17:39 ! Citera #
Jag tycker att det var ganska stor skillnad.

Alla dessa LÖJLIGT ENKLA frågor på elevcentralen är ju inte med på det riktiga teoriprovet. Som till ex ”Vad ska du göra om det är grönt ljus men en grupp med barn håller på att gå över övergångsstället”.
a. Fortsätta köra. Det är du som har grönt ljus!
b. Sakta in
c. Tuta

Liksom?!?!

Annars är det ungefär samma. Men varva körkortsboken med elevcentralen. Och de ämnena som du har svårt för försök att fördjupa dig i körkortsboken, internet, fråga körkortsläraren osv. Elevcentralen är inte fördjupning!!

Det jag tycker är negativt med Elevcentralen var också att man kunde få så samma fråga tusen gånger. Visst det är bra med repetition. Men var många frågor som jag svarade rätt på första gången som dök upp om och om igen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov